Zile prin munți în 2009

Data publicării: 27 dec 2009

Am decis ca la sfirsit de an sa fac un fel de retrospectiva cu zilele frumoase petrecute pe munte in acest an. Acum ca am realizat-o am constatat ca s-au adunat o gramada de poze si ca anul asta a fost foarte bun din punctul asta de vedere. Am vazut locuri noi, am fost pe trasee noi, am revazut locuri vechi si dragi in care ma intorc cu rigurozitate,  mi-am retrait amintirile prin munti pe care nu i-am mai vazut de foarte multi ani.

Am inceput anul cu o tura "soft" intr-o zi extrem de rece pe Muntele Balaban.

Au urmat doua zile in zona cabanei Curmatura cu prilejul intilnirii de iarna carpati.org. Ne-am distrat foarte bine pe Piatra Mica.

In 7-8 februarie am facut in sfirsit cunostinta cu Muntele Cozia. La urcare am avut parte de vreme buna, pe partea de final si ceva zapada.

Prima iesire in Piatra Mare. Ninsoare proaspata,  urme vagi, si o urcare chinuitoare. Dupa aceea a fost de vis.

I-am mobilziat pe parinti si i-am purtat prin zapada pina la Cascada Tamina.

De Martisor am descoperit cit de frumoasa este iarna la Fundata. Probabil acum 20-30 de ani era si mai frumoasa.

Pe 8 martie n-am fost pe munte. Dar am fost aproape de el, la Caciulata, la apa termala. Bineinteles ca nu m-am putut abtine sa nu fac dimineata o plimbare lunga de-a lungul Oltului.

De ziua tuturor maghiarilor am purces la Racos in cautarea Coloanelor de Bazalt, a ceea ce a mai ramas din Castelul Bethlen, si a Vulcanului. A trebuit sa ne multumim cu castelul, cu coloanele, cu o lunga plimbare de-a lungul unei (foste) exploatari si cu un exceptional apus de soare.

Sfirsit de martie si un alt traseu nou: am urcat la Bircaciu facind parte dintr-un grup de 20 de persoane, majoritatea elevi la Liceul Andrei Saguna din Brasov.

Doua zile frumoase intr-un Ciucas in care adia aroma inceputului de primavara.

Argentina si Marcel au primit botezul Pietrii Craiului urcind la Curmatura, in Saua Crapaturii la covorul cu brinduse. Ne-am dat jos prin Prapastiile Zarnestilor. Marcele, stiu ca te-am chinuit, dar trebuie sa imi cer iertare.

Am revenit in Crai dupa numai 5 zile de data asta in cautarea caderilor de ape din de pe Valea Curmatura si din Cheile Pisicii. Tura s-a incheiat memorabil: un moment de neatentie si m-am trezit in apa :))))

Iarasi in Macin. O tura ce se pare ca o sa devina traditie de 1 Mai.

Am revenit in Luna Florilor in Balaban. Zi plcauta calduta, multe flori si prieteni regasiti pe muchie.

O tura perfecta de primavara in Muntii Grohotis. Ploaia ne-a ocolit asa ca am ajuns tocmai la timp la intilnirea anuala la gargaritelor.

Duminica urmatoare ne-am indreptat in cealalta parte, in muntii Ciucasului. Am strabatut culmea Bratocea, am urcat pina la 1954m si am fost sa dam Mina cu Dracul.

Pestera Bolii( jud. Hunedoara )

Ultimele 3 zile din mai a insemnat Paring. Vreme numai buna pentru intimpinarea lui Mos Craciun, rododendron plin de zapada si multe alte flori ce poarta povara unei zapezi apoase.

Am fost iarasi la Bircaciu pentru o tura de primavara. Ne-a intimpinat un peisaj de vis cu limbi de zapada, verde crud si o multime de rhododendron.

Am revenit la Racos de data asta cu scop precis. Trebuia sa gasim vulcanul aflat in jurul virfului Heghes, mult timp o exploatare de zgura, astazi rezervatie naturala. Bineinteles ca n-am ratat ocazia de a merge si la coloane.

Iarasi Piatra Craiului. Facut creasta nordica pina la Vf. Ascutit.

Un traseu in Bucegi pe care l-am parcurs pentru prima data. Am urcat la Omu pe Clincea, am coborit la Malaiesti urcind apoi Padina Crucii, vizitind taurile Tiganesti si revenind la Bran.

Am fost in vizita la florile de colt intr-un loc salbatic si uitat.

Si inainte de a pleca in Olanda ne-am pesrmis o mica extravaganta: Cheile Virghisului, undeva prin judetul Harghita.

O iesire in natura in Luxemburg in jurul localitatii Mullerthal. In principal a fost vorba despre o cascada si o serie de canioane seci.

Au urmat 7 zile in Fagarasi, 7 zile de creasta intre Lacul Caltun si cantonul Rudarita

La mijloc de august am revenit la Urlatoarea Clincei

Iarasi o iesire interesanta pe meleaguri straine, la Budapesta. O plimbare prin Muntii Budei care a culminat cu vizitarea Pesterii Palvolgyi si admirarea parapantistilor de pe Harmashatar-hegy.

Tusnadul vazut de pe Stinca Soimilor:

Dupa o pauza luuunga revenim in Zaganu, dar pe un traseu nou, prin Cheile Stanii.

Si s-a mai lasat cu inca o tura in Crai, prilej de reintilnire cu oameni dragi.

Din programata tura in Muntii Cindrel s-a ales..ploaia. Asa ca am urcat doar aproape de Paltinis, in Poiana Gaujoara.

Toamna isi face aparitia la Poalele Pietrei Craiului

Si in Ciucas

Am facut cunostinta cu zapada si gerul la Fundata la sfirsit de octombrie si inceput de noiembrie.

Postavaru. O excursie de o zi intr-o zi frumoasa si vintoasa. O revedere placuta cu muntele vecin cu Brasovul.

Piatra Mare. O tura aniversara. Prietenii stiu de ce.

Alt loc drag mie, Buila-Vinturarita. A fost o zi de alergatura pe o vreme incredibil de limpede.

Districtul rosu din Romania se numeste Ripa Rosie

Dupa sase ani a aparut oportunitatea revederii "Muntelui cu ochi albastri", asa cum numea cineva Retezatul. Lume putina la Gentiana(doar noi si cabanierul ) si zile de vis in care muntele a fost numai al nostru.

Dupa ce ne-am desfatat cu Retezatul, ne-am mutat prin vecini, in Paring. Vint aspru, dar altfel vreme buna ce s-a lasat cu o plimbare de povestit la nepoti.

Cascada in Cheile Jietului

Pestera Sura Mica

In preajma Pesterii Sura Mare

Ultima zi a anului va fi tot pe munte. Vom urca din nou in Piatra Mare pentru a intimpina anul 2010, acolo sus.