La marcat în Munții Penteleu

Data publicării: 28 oct 2012

În urmă cu ceva timp Jandarmeria Montană Buzău, Asociația Montană Carpați și MecanTurist Galați au organizat o acțiune de marcare în Munții Penteleu. La această acțiune au participat, jandarmi și voluntari din partea celor două asociații.

S-au marcat următoarele trasee:

1. Canton Cernatu - Vf. Penteleu - Pasul Musa - bandă roșie
2. Vf. Penteleu - Valea 7 Izvoare - triunghi albastru

Întîlnirea a avut loc în jurul orei 9 mai sus de orașul Nehoiu în locul numit “La Hidrocentrale”, la intersecția drumului național Brașov - Buzău cu drumul care vine de la Gura Teghii.

Ne-am adunat foarte mulți ceea ce ne-a permis să ne organizăm foarte bine. Fiecare echipă a avut cîte 4 membrii: doi jandarmi și doi voluntari. Eu am făcut parte din echipa nr. 7 împreună cu Costi ( celalalt brașovean prezent la remarcare ) și doi tineri jandarmi de la Cislau.

La întîlnire s-au discutat detalii organizatorice, s-au format echipele. Fiecare echipă a primit materialele necesare: mănuși, pensule, perie de sîrmă și bineînțeles vopsea.

Acțiunea a fost coordonată de Florin Fratu din partea AMC și Alex Grigoraș de la MecanTurist.

O parte ne-am deplasat cu mașinile în satul Varlaam iar o altă parte la Cantonul Cernatu. Două echipe printre care și a noastră  a fost preluată de o mașină a jandarmeriei care urma să ne ducă la intrarea în traseu. Și intrarea avea să fie destul de departe, am mers cu mașina jandarmilor mai bine de o oră. Echipa noastră coboară la intersecția cu Valea 7 Izvoare și vopsim primul marcaj. Cea de-a doua echipă pleacă mai departe cu mașina.

Astăzi vom vopsi triunghiuri albastre. Activitatea urma să se dovedească destul de simplă fiindcă nouă ni s-a alocat o porțiune de drum forestier. Activitatea de vopsire a marcajelor se desfășura astfel: se alege locul pentru marcat, se curăță, se vopsește triunghiul albastru și apoi chenarul alb.

Din fericire locuri unde să punem marcajele au fost destule: am avut copaci, ziduri de sprijin care deserveau drumul forestier, porțiuni stîncoase. Drumul forestier se unduia în serpentine și urca o diferență de nivel suficient de mare. După un cot vedem în toată splendoarea Vîrful Penteleu dintr-un unghi inedit.

Cu toate că nu avea ce să se întîmple rău, avem parte și de un mic incident. Sticla de diluant s-a vărsat în rucsac parfumîndu-mi geaca de goretex și dînd un plus de savoare sandwichurilor. Ghinion!

Dar asta nu ne oprește să ne facem treaba. Din cînd în cînd mai poposim într-un loc umbros, mai găsim izvoare și ne răcorim. Găsim și un vagon al muncitorilor forestieri.

Puțin mai sus ne așteaptă cuminte vehiculul jandarmeriei. care nu a mai putut înainta. Vedem și primele semne trasate de echipa din față, ceea ce înseamnă că misiunea noastră s-a încheiat. Un pic cam repede aș spune, am mai fi avut la dispoziție încă cîteva ore în care am fi putut marca. Dar fiind multe echipe pe trasee, fiecare a avut de lucru mai puțin decît eram eu obișnuit de la anterioarele acțiuni de marcare.

La finalul traseului facem o pauză de masă și de hidratare. Stăm de vorba cu jandarmii și aflu cîteva aspecte interesante legate de activitatea lor. De asemenea prilejul este numai bun de a mă familiariza cu gradele, mai ales că eu nu am făcut armata.

Ne întoarcem cu mașina la Varlaam. Trecem printr-un sat numit Vadu Oii aflat în mijlocul pădurii. Noroc că există acest drum forestier care, din cîte am înțeles iese undeva la Comandău, în județul Covasna.

Ajungem în Varlaam unde suntem descărcați. Luăm mașina noastră și ne îndreptăm spre Cantonul Cernatu, locul nostru de campare. Nici nu trecem bine rîul Bîsca și ne întîlnim cu Florin Fratu care venea spre sat în căutare de semnal telefonic fiindcă urma să vorbească în direct despre această acțiune la Radio România.

Ne oprim puțin pentru a merge într-un loc tare frumos, și anume pe o stîncă ce se înalță chiar deasupra confluenței rîurilor Bîsca Mare și Bîsca Mică. Jandarmii ne spun că uneori fac antrenamente de cățărare în acest loc.

Revenim la mașină și parcurgem fără prea mari emoții cei 8 km pînă la Cantonul Cernatu. Parcăm în curtea cantonului și ne apucăm de montat cortul. Timp de povești va tot fi.

Rînd pe rînd vin și celelalte echipe astfel că în cîteva ore locul devine foarte populat. Masa de seară este oferită de cei de la Jandarmerie și Consiuliul Județean Buzău. Prepararea ei se petrece chiar sub ochii noștri.

Atmosfera e deosebit de caldă și prietenească, stăm pînă tîrziu cîntînd în jurul focului. Florin știe zeci de cîntece de munte și numai, cu acest repertoriu bogat poate susține mai multe concerte fără să se repete.

Acțiunea de marcare a fost un succes însă nu a fost pe deplin dusă la capăt. Va mai exista o vizita în zonă și atunci  se vor monta stîlpi și săgeți indicatoare.

În final trebuie să mulțumim tuturor celor care au inițiat și sprijinit această acțiune. În Munții Penteleu era mare nevoie de marcaje, mai ales pentru că numărul celor care întimpinau probleme ori se rătăceau era destul de mare, dupa cum spuneau jandarmii.