Muntii Leaota: virful Cioara

Data publicarii: 07 aug 2014

De 1 Martie, de martisor a venit vremea unui nou circuit in Muntii Leaota. Ideea venise mai demult, la inceputul anului, cind am urcat Piatra Dragoslavelor. Asadar meregem iarasi cu masina pina in Dragoslavele, de acolo insa plecam inca citiva km pe Valea Caselor. Lasam masina linga un canton unde se afla o bariera.

Astazi suntem in echipa de patru: Ramona, Dan, Csabi si eu. Nici unul nu mai facuse traseul asa incit la inceput suntem un pic surprinsi fiindca marcajul e rar pe portiunea de drum forestier, iar din cind in cind mai apar intersectii.

Traseul parcurs este urmatorul:
Dragoaslavele - Valea Caselor - Muntele Cioara - Vf. Cioara( cruce rosie pina aici ) - Muntele Albescu - Saua Prislopului - Valea Caselor - Dragoslavele( banda galbena).

Pina la urma dam de o sageata care ne confirma ca suntem pe drumul cel bun. O vreme mergem pe drumul principal, urmind marcajul cruce rosie, pina ajungem la o exploatare forestiera. De acolo o luam la dreapta si incepem un urcus mai pronuntat pe un vechi drum de TAF. Cistigam repede ceva altitudine si incepem sa ne bucuram de peisaj. Aproape de noi sunt Piatra Dragoslavelor si Masivul Iezer - Papusa.

Drumnul ofera destul de multe privelisti fiindca traverseaza niste poieni largi. Mai departe dam de zapada. Si e zapada serioasa, incepem sa ne punem parazapezile si bine facem. Poteca nu e deloc facuta asa ca ne revine onoarea de a o deschide. Ramona are ceva probleme de ordin fizic. Un medicament potrivit de la Csabi o repune insa pe picioare. De la un moment dat urcarea e din ce in ce mai abrupta, zapada din ce in ce mai mare. In plus suntem de ceva timp in padure. Din fericire marcajul e bun si nu prea pierdem timp cautindu-l.

Iesirea din padure o facem sub virful Cioara. Nu mai e chiar mult pina pe el si drumul pare a fi prietenos, cu citeva serpentine. Ne luam avint si atingem, cam la 4 ore de la plecare virful Cioara( 1856m ).

Stam un pic pe virf. E placut, liniste si nu bate vintul. Facem traditionala poza, mincam in graba cite ceva. Suntem in intirziere si de aceea trebuie sa fim atenti la cum gestionam timpul. Zona virfului Cioara e chiar frumoasa. Ofera o vizibilitate foarte buna catre Vf. Leaota si catre partea mai inalta a acestor munti.

Mai jos de Vf. Cioara

De pe Virful Cioara coborim usor pe culme, pret de vreo 20 de minute. Ajungem pe un alt virf bine individualizat dar care nu stiu cum se numeste. De aici schimbam marcajul, trecem pe banda galbena care vine de pe Virful Leaota.  De aici incepe o coboire consistenta, tot pe zapada, pe muntele Albescu. Ajungem la zona de padure dar nu stam mult fiindca dam de o poiana larga. Pe aici se urca usor catre Vf. Albescu (1756m).

Marcajul ocoleste insa virful prin dreapta si ne duce la doua stine sanatoase care la nevoie pot oferi adapost. De la stine intram pe un drum forestier care ne duce inapoi in padure iar de acolo coboara si tot coboara.

Csabi si Virful Leaota

Pe forestier intilnim niste urme de urs, par a fi destul de proaspete. Ursul pare atasat de drumul forestier si de traseele marcate.

Noi tinem constiinciosi drumul si ajungem intr-un final in poiana larga din Curmatura Prislopului, Aici gasim un drum de masina in stare destul de buna, cu rigole si tot ce trebuie. Pare ca mai asteapta doar utilizajele care sa il asfalteze.

De aici incolo coborim acest drum in speranta ca poate cineva ne va lua la ocazie. Din pacate nu a trecut nici o masina asa ca a trebuit sa ne descurcam cu propriile picioare. Pina la urma totul s-a terminat cu bine nu a mai fost nevoie sa folosim frontalele pentru ca am ajuns la masina dupa 9 ore de traseu.

A fost cu siguranta o excursie interesanta, un traseu ideal de parcurs primavara sau toamna. De-om fi sanatosi, vom reveni sa colindam si alte poteci ale Leaotei si poate data viitoare ajungem si pe virful cel mai inalt.