Relaxare în Munții Bodoc

Data publicării: 09 mar 2015

DeÅŸi MunÅ£ii Bodoc se afla foarte aproape de noi, de BraÅŸov, nu am reuÅŸit până acum să fac o excursie pe potecile lor. Dar a venit ÅŸi ziua asta. Ne strângem un grup mare, 14 persoane, ÅŸi suntem gata atac.

Mai întâi trebuie să rezolvăm câteva aspecte organizatorice: lăsăm o maÅŸină în satul Bodoc, la ieÅŸirea din traseu. Cu celelalte maÅŸini mergem până în satul vecin MalnaÅŸ. Parcam în centru iar apoi părăsim ÅŸoseaua naÅ£ională pe Valea Vâlcelul Podului. Deocamdată nu avem marcaj. Imediat ce ieÅŸim din sat o luăm la deal pe versantul din stânga. Urcăm voiniceÅŸte niÅŸte drumuri de pământ până ajungem la o adăpătoare. Atmosfera e frumoasă deÅŸi e cam frig.

Când mergi în grup mare se înfiripă tot felul de poveÅŸti ÅŸi de discuÅ£ii ÅŸi parcă urci mai uÅŸor. La un moment dat dăm de un drum care intră în pădure ÅŸi tine apoi curbă de nivel. Acest drum se înfundă ÅŸi hotărâm să ieÅŸim în cea mai apropiată creastă.

Decizia a fost bună. Am dat de o poiană faină, foarte mare. Practic am ieÅŸit în gol alpin. Am stat ÅŸi am mâncat în jurul unui trunchi de copac aflat în apropiere. După aceea am mers Å£intit spre cel mai apropiat vârf din zona unde găsim următoarele:
- borna mică de ciment
- marcaj punct galben
- drum evident

Consultam harta ÅŸi lucrurile încep să intre de aici pe făgaÅŸul normal. Nu mai avem porÅ£iuni de traseu nemarcat, poteca va fi clară până la final. Drumul de care vă spuneam merge până într-o ÅŸa apoi urcă pe lângă pădure. Ne oprim lângă un reper important găsit pe hartă, Piatra Egrici.

În continuare lucrurile sunt destul de..liniÅŸtite. Mergem tot pe drum avem marcaj bun. Intrăm într-o pădurice apoi ieÅŸim în creasta principală care este ÅŸi ea dotată cu un drum chiar bun. Avem ÅŸi un marcaj nou, banda galbenă. Drumul urca uÅŸor către vârful Bodoc. La un moment dat trebuie să îl părăsim ÅŸi să intrăm pe potecă. Nu mai e mult dar urcuÅŸul devine ceva mai solicitant.

Pe vârful Bodoc(1169m) avem parte de o surpriză mare. Găsim un grup ajuns acolo cu un jeep. Oamenii se distrează ÅŸi fac grătar.

După obiÅŸnuitele poze de vârf coborâm câteva minute unde găsim un tăpÅŸan numai bun de făcut siesta. Stăm destul de mult însă e plăcut, bate un soare de toamnă.

Drumul de coborâre ne duce la început tot prin gol alpin până la o intersecÅ£ie unde schimbăm iarăşi marcajul. Trecem iarăşi pe punct galben ÅŸi ne angajăm în coborâre pe la Poiana Nisipoasă. DiferenÅ£a de nivel este una importantă. Coborârea o facem mereu prin pădure, fără să mai avem vreun loc de belvedere. Marcajul ne scoate lângă Fabrica de Ape Minerale.

De acolo mai avem cam 2km până în satul Bodoc unde era lăsată maÅŸină pentru recuperare. Pe drum ne cam risipim însă ajungem cu toÅ£ii la locul de întâlnire. Între timp sosesc ÅŸi celelalte maÅŸini lăsate la MalnaÅŸ ÅŸi tura se încheie chiar înainte de apusul soarelui, cum nici nu se putea mai bine.

Åži la final recapitularea:
Traseu: Malnaş - Piatra Egrici - creasta - Vf. Bodoc - Poiana Nisipoasă - sat Bodoc
Marcaje:
MalnaÅŸ - Piatra Egrici - nemarcat
Piatra Egrici - sat Bodoc - punct galben

• Etravel

11 mar 2015 12:17:44

Faci foarte multe trasee frumoase si inedite si sunt sigur ca ai un smartphone performant. Pe langa descrierile traseelor cred ca ar fi bine daca ai putea ridica si un track in teren, folosind o aplicatie dedicata pentru smartphone, gen \'My Tracks\' (Android) sau altele. Ar fi foarte folositor pentur cei care dorim sa repetam traseele tale.

• Eduard Munteanu

12 mar 2015 05:30:27

Un munte mic, dar cu locuri frumoase. Merita reeditatã tura

13 mar 2015 06:29:23

Etravel: Iti multumesc pentru cuvintele frumoase. Nu prea fac track-uri pentru ca bateria de la smartphone nu tine mult. Daca as fi avut un GPS dedicat as fi facut. Un clasic spunea asa: cind scoti harta si busola sa stii ca te-ai ratacit rau de tot.. Eu prefer sa merg fara track si GPS pentru a-mi dezvolta simtul orientarii. Doar cind am senzatia ca m-am ratacit apelez la GPS-ul de pe smatphone.

Edi: Cu siguranta o sa reeeditam tura, sper impreuna. Mai ales ca acum dispunem de informatii precise.

• maria obarse

13 mar 2015 09:34:16

Daca iubesti drumetia si muntele, gasesti "frumosul"si langa tine.Important e sa vrei sa-l descoperi! Fain grup.Felicitari inca odata!

• Puscarciuc Radu

28 nov 2016 20:29:00

Piatra care apare in imagine drept Piatra Egrici este, de fapt, Piatra Predicatorului; adevarata Piatra Egrici se află mai sus, sub varful Henter, spre sud, relativ departe de poteca marcata si cam ascunsa in padure.