Zile prin munți în 2020

Data publicării: 04 ian 2021

Anul 2020 a fost în primul rînd un an pe care nu îl vom uita niciodată. Deși virusul ne-a schimbat mult viața și ne-a silit să stăm mai izolați și să avem mai multă băgare de seamă, anul 2020 a fost pentru noi destul de bun.

În primul rănd nu ne-am înbolnăvit și nu am pierdut oameni dragi. În al doilea rînd ne-am păstrat locurile de muncă.

Excursiile montane au fost destul de multe. Cele de după starea de urgență au fost adaptate astfel încît să se desfășoare în zone mai puțin umblate.

Să începem asadar retrospectiva.

Prima zi din 2020 ne-a adus zăpadă mare. Am făcut o plimbare pînă la Refugiul Salvamont din Bran.

A doua zi din 2020 ne-a reunit cu gasca de prieteni la Cabana Gențiana din Piatra Craiului

A treia zi din a fost dedicată unei plimbări prin pădure pe ruta Bran - Poarta - Schitul Balaban din Șimon si retur

Nu peste multă vreme am parcurs un traseu foarte pitoresc pe Măgura Branului

Am rămas tot în zonă și în continuare am făcut un circuit clasic în jurul satului Șirnea

A urmat apoi Revelionul Ospătarilor, care în 2020 s-a petrecut la Lacu Roșu. În prima zi am urcat la Piatra Maria.

Ziua a doua ne-a rezervat o tură de vis deasupra Cheilor Bicazului. Locul acesta are si un nume predestinat: Grădina Zînelor.

În ultima zi am dat o tură în jurul Lacului Roșu. Acesta a gost inghețat bocnă.

O nouă zi frumoasă de iarnă am petrecut-o în Bolnoc. Dorinșa copiilor a fost aceea de a vedea parapantele.

Am fost apoi tot pe aproape de casă, la Săcele. Am făcut o traversare din Valea Morii în Valea Gîrcinului

Deși începuse să se mai încălzească, în zona Babarunca zăpadă încă era din belșug.

Ultima tură de iarnă am făcut-o în Piatra Mare. De unde am admirat Munții Ciucaș. Apoi a urmat o lungă perioadă în care am fost ținuți în casă de varicelă si de starea de urgență. Practic am cam pierdut mai toate ieșirile de primăvară.

După încetarea stării de urgență am revenit pe poteci. Prima excursie a fost în Cheile Văii Stînei

Serile le-am petrecut in hâjurul orașului Săcele

Și bineînșeles că nu am ratat una dintre excursiile tradișionale de primăvara. Aici suntem la Cabana Valea Sîmbetei.

A urmat o excursie în Munții Grohotiș. George a urcat un bolovam mai mare însă nu a reușit să îl și coboare. Cu ocazia asta am declarat că aici a avut primul lui accident de alpinism.

În primele zile de vară am urcat in premieră in Munții Ghițu.

Am revenit apoi în Poienile Muntelui Balaban

Și am urcat pentru prima oară pe Vîrful Tătaru Mare unde am făcut împreună cu cupiii o momîie din pietre.

Apoi a venit concediul de vară. Anul acesta am fost în Grecia, mai exact în insula Thassos. În poza de mai sus vedeți una din multele cariere de marmură de pe insulă.

Intr-una din zile am urcat pe cel mai înalt vîrf al insulei, Ipsario

Dar și pe fratele lui Vf. Profet Ilie

Gașca veselă a revenit în țară și a urcat pînă la cabana Negoiu. A fost o excursie în care Maria ne-a impresionat prin ambiție si condiție fizică.

Am căutat iarăși liniștea prin munți neumblați. Aici suntem în Poiana de sub vîrful Podu Calului.

Am revenit la traseele aflate aproape de casă și pe care nu le-am parcurs niciodată. Imaginea de mai sus este din Cheile Cheiței.

A urmat o tură epică. Pentru mine a fost un nou traseu in premieră și un nou vărf urcat ăn premieră. În Munții Leaota.

Apoi am revenit la turele cu copiii. Am urcat pînă la Poarta Vînturilor și Lacul Vulturilor din Munții Siriu.

Și iarăși aproape de casă pe trasee nefăcute și pustii. Aici suntem lîngă Săcele, mai sus de Poiana Angelescu.

Vara nu putea lipsi din program un circuit în zona Bîlea. În imagine sunt lacurile Capra ți Căprița.

În ziua de Sfînta Maria am descoperit un loc special. Mănăstirea Negru Vodă se află undeva la înălțime, pe o stîncă solitară. Să ajungi la ea ai nevoie de 40 de minute. Unii o aseamănă cu Meteora.

A urmat apoi o tură nemaipomenit de frumoasă în Munții Ciucaș. Acolo am cunoscut o familie tare draguță cu care avem multe pasiuni comune.

A urmat apoi o săptămînă în Bulgaria. Cu munte si cu mare. Mai sus este biserica din Cetatea Asenovgrad.

Podul și Poteca Diavolului

Una din multele cascade de lîngă orașuș Smolyan

Chudnite Mostve sau Podurile Minunate. Probabil cea mai impresionantă imagine din anul 2020.

Beghlik Tash, un templu tracic aflat în sudul Bulgariei, ăn apropiere de stațiunea Primorsko.

I Giardini di Zoe, o grădină minunată aflată în apropiere de Simeria.

Cu copii pe drumul de ceastă al Munțolor Vîlcan.

Si mormîntul lui Avram Iancu, loc sacru pe moți.

Poiana Vărășoaia, Munții Bihor

George la prima lui tură parcursă integral pe jos. În Bolnoc.

O tură foarte bună de toamnă tot in Ciucaș. Am urcat din Pasul Boncuța și am coborit prin Cheile Văii Stînei.

Tot în toamnă am ajuns și în Bucegi.

A urmat o tură in Piatra Mare pe un traseu nou, nemarcat, parcurs în premiră. În imagine este masivul Postăvaru.

Copiii pe unul din Trovanții de la Ulmetu.

Toamna am revenit după cîțiva ani la Poiana Mărului. Au urmat multe ture pe final de an. Zona este foarte puțin circulată. Ne-am propus parcurgerea în mai multe etape a cretelor din vestul și din estul localității.

Piatra Craiului văzută din Poiana Mărului

Cu copiii la Piatra Singuratică, Munții Hășmaș

Toamnă superbă la Poiana Mărului

Mare de nori văzută de pe Tîmpa

Am încercat iarăși un traseu nou in Piatra Craiului de data asta am urcat pe Vf. Tămașu Mare.

Început de iarnă la Poiana Mărului

Dar și la Vulcănița, județul Brașov.

Apoi am făcut un circuit tare frumos in apropiere satului Paltin, județul Brașov

Ceață printre copaci la Poiana Mărului

Peisaj dezolant tot la Poiana Mărului

Dar iată că mai apoi a și nins puțin. Tot la Poiana Mărului.

Măgura Branului și Piatra Craiului

Ultima tură din an a avut loc pe 30 decmbrie.Am făcut un circuit plecind de la marginea satului Paltin. Am parcus o creastă si am coborît în Holbav. Ne-am întors la Paltin pe vale.