Bucegi - in prima vacanta de sutdent. 1999.

Data publicarii: 04 ian 2006

E vacanta!!!
Sesiunea se termina. A trecut primul an de facultate.E timp de relaxare si de plimbare pe munte. Alegem o tura in Bucegi: suntem patru: Tato, Ovidiu, XL si eu. Avem doua corturi cu tevi, unul de imprumut, rucsaci asa si asa, doar pe Tato l-am dotat cu un Nootka de 75l.Acum rucsacul asta e plin Tato cu toata forta lui mai are citeodata nevoie de ajutor. Am uitat sa va spun: e anul de gratie 1999.

Pe drum
Ne vedem in Dirste la gara. La trenul de 8. Intr-o ora suntem la Sinaia. Vremea e cam inchisa insa avem incredere ca nu ne va ploua. Si asa a si fost. Dar iata care e planul: Sinaia, Cabana Zanoaga, Cheile Zanoagei, Lacul si Cabana Scropoasa, Lacul si Cabana Bolboci, Padina, Vf. Omu si Busteni.

Pe traseu
Urcam cu cabina pina la Cota 2000. Rucsacii sunt cam grei si drumul e lung. SUntem la Cota 2000 Vreme inchisa putin vint. Cocorim pe valea Dorului pe sub stilpii de la Telescaun. La baza dam de o stina, ciini agresivi. Ciobanul ii linisteste din fericire...Urmeaza apoi traversari in urcare lenta a unor versanti. DIn cind in cind vedem Lacul Bolboci. Facem popas si admiram lacul de sus...

La vale
Au trecut deja 3 ore..Din cind in cind apare soarele. Coborim accesnuat printre brazi si ajungem la baza barajului de la Bolboci. Mai avem putin pina la Cabana Zanoaga. Dar Tato si XL sunt tare infometati si nu mai au rabdare sa ajungem acolo. Desfac rucsacii si baga pe sub nas. Asadar pauza de masa ad-hoc. Intr-un final ajungem si la Caban. Bem repede o bere si ne punem iar pe drum. VOm parcurge Cheile Zanoagei pina la Cabana Scropoasa. Cheile sunt frumoase, spectaculoase. Intr-un loc mergem pe un soi de punte/pod de lemn. Foarte placuta traversarea.

La Scropoasa
Drumul de la Zanoaga la Scropoasa dureaza cam o ora si jumatate. Drumul ne poarta pe linga jgheaburi cu apa furioasa, pe linga mici cascade. Apa face zgomot mare..Apoi brusc se calmeaza. Apele isi regasesc linistea intr-un lac frumusel inconjurat de Brazi. Aici e Cabana Scropoasa. Ne intimpina ospitalieri doi pui de catel. Sunt atit de jucausi..Dupa aceasta primire frumoasa vine primirea de neuitat a cabanierului: cu voce rastita si cu injuraturi. Drept pentru care ne retragem si punem cortul cit mai departe de cabana...

Gratare
Iar dupa o zi din asta ne rasfatam cu un gratar. Gasim o vatra de foc si facem frigarui. E atmosfera faina.Putin cam rece ca de..asa e pe munte. Stam la povesti si la o Palinca de Bihor pina tirziu. Apoi ne punem la somn.

Spre si la Padina
Ne trezim dis de dimineatza si stringem repede cortul. Primirea cabanierului ne face sa dorim sa plecam cit mai repede cu putinta. Si o luam din loc. Racoarea diminetii ne facem sa iutim pasii. Suntem la Zanoaga si urcam pe forestier pina la Cabana Bolboci. Vremea e excelenta. Lacul e mare, e intins, dar si foarte foarte rece. Aveam impresia ca suntem la plaja. Lenevim putin apoi o luam incetisor incetisor spre Padina. Forestierule enervant ca ocoleste o gramada. Lacul Bolboci a cucerit noi teritorii si astfel drumul tot ocoleste si ocoleste...In fine..iata-ne in capatul lacului si la Cheile Tatarului. Mergem pe forestier si ajungem in cele din urma la Padina. Bocancii m-au batut bine de tot..Punem cortul iar cei trei amici fac o incusiune in Pestera Ialomitei. Restul zilei il petrecem pe linga cort.

Padina - Omu
Dormim bine, ne odihnim ca in ziua aceasta avem drum greu pina la Omu. Estimam cam 5-6 ore estimarea s-a dovedit a fi buna. Urcam pe valea Ialomitei. Vreme calda, frumoasa. Urcusul insa e destul de solicitant. Intilnim cirezi de vaci. Apoi citiva cai. Apoi iarasi vaci. Tato vrea sa faca rsot de lapte dar nu pare a fi in mina pentru ca vacile nu se lasa mulse. Asa ca Tato le lasa in pace. Foamea vine peste noi pe la prinz. Facem pauza de masa. Dar Tato e tare infometat asa ca pina termina el masa eu si Ovi tragem cite un pui de somn. Ne trezim cu forte proaspete si facem ultima parte a traseului. Soarele arde tare. Ajungem la Omu si bagam rapid cite o ciorba. Punem cortul si ne facem de lucru prin zona.

La Omu
Spre seara vremea se strica. Mergem sa ne aprovizionam cu apa de la o sursa mai putin conventionala: o limba de zapada uitata de iarna si care se topeste. Deasupra pietri Craiului incep sa se vada fulgere. La Omu incepe sa bata vintul. Unul dintre meteorologii de la Omu vine la noi la cort si ne spune ca ar fi mai bine sa mergem sa stam la ei. Multumim de invitatie. Urcam in statia meteo si stam in camera. Afara bate vint puternic. COrtul si bagajele noastre au ramas afara. Ne punem la somn:Tato si XL in pat, eu cu Ovi pe jos. La un moment dat ma trezesc intr-o mare galagie: Tato sforaia de zor in pat iar Ovi arunca cu VM-urile spre el. Pina la urma il trezim pe Tato si il rugam politicos sa sforaie ami incet.

Plecarea de la Omu
Dimineata e multa ceata la Omu.Nu se vede mai nimic. Ne luam ramas bun de la baietii de la meteo si le lasam citeva conserve si ceva bani. Ne-a prins bine ospitalitatea lor. Asteptam sa se mai limpezeasca si apoi incepem coborirea pe Valea Cerbului. Ajungem in Padure si incepe ploaia. Ne oprim si ne echipam cu ce avem. La un moment dat il vedem pe XL iesind din padure imbracat in plastic. Arata ca un macelar: are sortz de plastic, bocanci chiar si o boneta de plastic. Ne distram pe cinste. COntinuam drumul prin ploaia ce se inteteste. Ne intilnim cu oameni care urca spre Omu desi ploaia e mare si de sus se aud tunete. Iesim la civilizatie. Inca o ora si suntem la Busteni unde sarbatorim la o bere sfirsitul turei