Trascau - august 2006

Data publicarii: 05 oct 2006

Plecam din Sacele la 7 dimieata. Ne asteapta un drum lung, pina la Turda unde vrem sa intram in Salina. Ajungem acolo pe ploaie.Intram...Ne fulgera un val de frig. Intrarea se face printr-un tunel luuung dar bine iluminat. Vizidam galeria cu ecouri si instalatia de extractie.Coborim pe scari de lemn si ne trzim pe tavanul salii mari aflat undeva la 40m inaltime. Suntem impresionati de mina Maria Tereza, o exploatare in forma de clopot avind diametrul mare de 70. Foarte frumos...

Ziua 2
Plecam dimineatza din Cluj. E o zi superba.Ajungem repede in Cheile Turzii.

Suntem putin dezamagiti sa vedem cabana parasita..Dar asta e. Ne echipam si intram in Chei.

Apa e murdara, dupa ploaia de ieri. Admiram peisajele si intram in cele doua pesteri.

Dupa vreo ora ajungem in capatul cheilor si urcam oe culmea din dreapata. De aici avem o alta perspectiva, mai larga. Ii admiram pe parapantisti.

Coborim si tragem la o bere la unul din chioscuri ca sa bem o bere rece si buna. Seara mergem cu Gabi la o partida de catarare. Pe drum ne intilnim cu salvamontistul de serviciu care ne insoteste si el. Am ocazia sa vad cam care este tehnica de catarare, cum se pun carabinierele, coarda...Noaptea o petrecem la un pahar de vorba sub un cer prin cu stele.

Ziua 3
Dimineatza parasim Cheile Turzii in drum spre satul Salciua. Admiram Valea Ariesului si linia de cale ferata ingusta ce o strabate. Ne oprim la un Pod de cale ferata.

Gasim un indicator spre Manastirea Posaga. Mergem cale de vreo 4km. Intram in niste chei superbe,extrem de spectaculoase. Facem poze cit cuprinde. Manastirea este imbracata in lemn, foarte frumos lucrat.

Parasim cheile si mergem spre Salciua. Ajungem si cotim spre Huda lui Papara, drum forestier care duce pina aproape de manastirea de sub Piatra. Mergem la pestera. Traversam riul pe o punte suspendata. Ajungem la niste trepte si poduri de lemn ce par a fi nou contruite. Podul se intrerupe brusc la intrarea in portalul imens inal de 70m. Cipri si Gabi o iau prin apa.

Ajung doar pina la cascada evantai. De acolo nu se mai poate inainta fara echipament. Facem o sumedenie de poze si aici. Coborim sa gasim loc de cort. Un localnic ne ofera locul sau. Aflat pe cealalta parte a riului. Trecem riul pe pietre si campam. Spre seara mergem la manastire. Peisajul este extraordinar. Flori de toate felurile si de toate culorile. Maicutele sunt adevarate experte in ingrijirea lor. Ne intresem de trasel ce urma sa il facem a doua zi, respectiv dolina Vinatara si platoul Bedeleu.Din pacate cei de acolo nu ne dau informatii prea bune. Marcajele sunt rare si ele. Lipsesc insa placutele indicatoare asa ca nu se stie unde ajungi.

Ziua a 4-a
Dimineata ne aduce vesti proaste...Ploua!
Asa ca stam in cort si ne distram cum putem. Ploaia se opreste la un moment dat. Strigem corturile, facem bagajele.Apoi urcam. Ajunsi pe platoul de deasupra manastirii ne oprim la crucea pe care o credeam stilp indicator. Zarim dolina Vinatara si mergem spre ea la plezneala pentru ca nu gasim marcaj. Ultima parte a drumului este foarte alunecoasa, bocancii nostri fac fata cu greu. La final, surpriza!!!Deasupra dolinei un baclon nou-nout din lemn de unde putem admira peretii stincosi si intrarea apelor in Huda lui Papara. Coborim linga apa ce curge vijelios pe jgeaburi repezi.

Urcam apoi spre culme. Colegii mei vad o poteca clara si presupun ca aceasta ne va duce pe platoul Bedeleu. Mergem insa pe un drum nemarcat care ne duce la niste case parasite. Apoi dam de niste case ce par locuite ca vedem pui si caini. Nu ne raspunde nimeni insa...

Ne continuam drumul si in sfirsit dam de doia batrini, unul din eii nevazator. Ne spun ca drumul duce la Rimeti...Asa ca facem cale intoarsa..Pe drum ne prinde o ploaie zdravana care ne uda pina la piele..Ne schimbam si ne urcam in masina cu destinatia Coltii Trascaului.Ajungem seara la Remetea si campam. Facem o incursiune in sat sa bem o bere. Surpriza e mare. Remetea e un sat unguresc cei ce vorbesc romaneste sunt putini.

Ziua 5
Dis de dimineatza mergem in Remetea pentru aprovizionare. Cumparam iaurt, paine si alte cele. Apoi incepem urcusul spre curmatura ce imparte masivul in doua. Traseul ne e oarecum familiar, seamana cu un urcus pe Piatra Craiului. Exista si izvor deci cu apa nu sunt probleme. La un moment dat parasim marcajul si o luam spre stinga. Suntem numai noi si mergem pe plaiuri inalte de unde avem o foarte frumoasa panorama.

Stam un pic la soare si ne uitam la norii amenintatori care acum sunt departe. Admiram Remetea si ruinele cetatii Coltesti. Revenim apoi pe poteca marcata pentru a atinge Vf. Piatra Secuiului. In marcaj e multa lume, in special turisti maghiari. Ajungem pe Virf. E cald si liniste..Facem poze.

Apoi coborim pe cealalta parte a masivului. Proasta alegere insa..Coborisul e abrupt si se face pe un noroi alunecos. Megem tinind-ne de copaci, de iarba, de ce apucam..Ajungem in Remetea. Mancam o ciorba foarte buna..si bem cite o bere. Apoi mergem la ruinele Cetatii Coltesti. Pe drum insa ne prinde o ploaia..Ghinion. Gabi si Nea Mircea ajung la Cetate dar nu se intorc prea impresionati.

Ne punem in masina si mergem spre Cheile Turenilor. Ajungem seara. E fain si liniste. Campam insa observam ca vem un oaspete pe aproape: vulpea. Cind se vede descoperita o ia la fuga. Ne punem la somn.

Ziua 6
Dimineata ne trezim pe o vreme superba..
Nu stam mult pe ginduri si intram in chei.Acestea sunt foarte salbatice, de mult nu a mai fost nimeni acolo. Mai exista urmele unui vechi marcaj. DIn pacate cheile sunt f. poluate.

Cei din satul din amonte cred ca sunt raspunzatori de asta. Mergem pe linga apa, cind pe un mal cind pe altul. Ajungem intr-o zona unde nu se mai poate inainta decit prin apa.Urcam incercind sa depasim zona.Acolo e o poteca vizibila. O urmam si ajungem pe o creasta gen Piatra Craiului, insa mai ingusta. Peisajul e spectaculos, perspectiva se schimba radical. Admiram crestele, stincile..

Coborim apoi si ne punem iar la drum. Destinatia: Cheile Rimetului. Trecem prin Aiud si vizitam cetatea.Ajungem la Manastirea Rimet spre seara. Incepe sa ploua marunt. INtram la manastire Apoi poposim la Cabana. Camera e 50 RON, berea Bucegi 1,2 RON. Facem dus si ne culcam.

Ziua 7
Dimineata avem o mare surpriza. Ploua in continuare iar riul Geoagiu s-a umflat foarte tare. Ne hotarim sa plecam spre chei chiar si asa pe ploaie sa vedem ce se poate face. Pe drumul forestier ce duce spre chei sunt presarate o serie de casute de vacanta..Multe din ele facute cu gust..Ajungem in chei trecem printr-o cascada ajungem pa primele minere de fier. Trecem de ele. Mai inaintam putin pina ce constatam ca drumul nostru ajunge..exact in apa. Si cum a ne baga in viitura aceea era exclus facem cale intoarsa. Ploua in continuu.

Ne urcam in masina si mergem la Alba Iulia. Vizitam Catedrala Unirii, Catedrala Catolica, Sala Unirii. Suntem impresionati de cetate. Cei de acolo incearca revigorarea ei. Soldatii, hangiul si hangita sunt imbracati in costume de epoca..Mancam ceva pe la restaurant si mergem spre Ocna Sibiu unde campam.

Ziua 8
La Ocna Sibiu cuvintul de ordine este baieeee! Apa sarata te tine la suprafata si iti permite sa faci tot felul de miscari care in apa dulce sunt imposibile. DUpa amiaza am mers la Sibiu unde am vizitat muzeul ASTRA. Am stat acolo 4 ore si tot nu am vazut tot. E un spatiu de expozitie imens care cere 2-3 zile pentru a fi admirat asa cum se cuvine. Seara suntem in Brasov...Calatoria s-a sfirsit...