Sub zero

Data publicarii: 29 ian 2010

Mult sub zero. Dimineata in Brasov se spune au fost -28.5C la ora 9, adica taman atunci cind mi-am gasit si eu sa plec din casa. Destinatia: Cabana Piatra Mare. Incep cu obisnuita actiune de dezghetare a masinii, continui cu o vizita la supermarket in cautare de ceva provizii pentru cabana. Il culeg din Sacele pe Ciprian care se chinuie sa fiarba un ceai si pe la 10 suntem gata echipati de plecare la Dimbu Morii.

Stabilim sa urcam  prin Prapastia Ursului. Merem pe banda galbena de-a lungul Vaii Sipoaia, acum asezonata cu sezonul toamna-iarna cu gheturi de toata frumusetea. Afara e senin, e un soare frumos, soare care se strecoara printre copaci creind scene de poveste.

Ajungem si la prima cascada, acum inghetata bocna. De undeva de sub gheata se aude un zgomot surd al curgerii de ape. Pauza scurta de poze caci mainile ingheata instantaneu pe aparat imediat ce le scot din manusi.

Ne deplasam spre Prapastia Ursului dar nu ne lasa inima sa nu intram si pina la 7 Scari sa vedem turturii si gheturile. Si zona canionului cu siguranta ca atinge maximul de spectaculozitate iarna. Alte comentarii sunt de prisos. Asadar..sa voroveasca imaginile.

Am incercat fara succes sa urcam prin scari. Am renuntat la scara a treia, plina de gehata si cu trepte lipsa. Pur si simplu nu am reusit sa ajungem pina la partea dezghetata.

Asa ca facem fuguta inapoi si o luam pe triunghiul albastru. Pe aici erau doar citeva urme. Ne-am luptat aproape o ora cu nametii si mai ales cu noi pina am ajuns in drumul familiar.

Mergem la belvedere, facem un pic de plaja, bem ceaiul cald fiert cu greu de Ciprian de dimineata. De aici in sus poteca e bine batatorita si urcusul devine mai usor.

Trecem pe rind de bancuta aflata la capatul de sus al Potecii Tiganilor, apoi de izvor si ajungem in partea de jos a Poienii Livezii. Aici e peisaj de vis. Copaci incarcati de zapezi, urme pe omat si in fundal platoul inzapezit al Pietrii Mari.

Platoul:

Poiana Livezii:

Poteca spre cabana:

Din partea de sus incepe sa se vada Brasovul si zona limitrofa.

Mai avem un forcing de final si ajungem si la cabana. Dar pina aici ne oprim de multe ori fiindca e vizibilitate foarte buna si avem ce admira.

Pe la cabana, lume putina dar faina. Savuram o ciorba fierbinte la care ma mai gindesc si acum. Intre timp apare si alergatorul Adi, care a dat si el o fuga pina la cabana..asa de antrenament.

Nu sedem mult, ne luam ramas bun de la gazdele nosatre dar stim ca mai jos ne vom revedea. Si a asa a fost.

Ciucasul:

Am coborit prin diverse straturi de temperatura, cind mai “calde”, cind mai reci. Inainte de Dimbu Morii, intram in cea mai rece zona de astazi. Refacem trupa cu cabanierii si ne risipim fiecare la casa lui.

Orasul Brasov in cea mai geroasa zi din iarna aceasta:

Multumiri:
1. Colegului de tura Ciprian.
2. Presedintelui si vicepresedintelui Rezervatiei. Inca ma mai gindesc la ciorba de la cabana.
3. Firmelor Philips si Panasonic care au creat acumulatori foarte rezistenti la frig.