Bucegi 2006

Data publicarii: 16 oct 2006

Orice excursie in care mi-am propus sa merg spre Valea Prahovei incepe asa: plecam din Darste cu trenul de 8. Si asa a fost si acum. Insotit de amicul meu Gabi Arion plecam spre Bucegi simbata 14 octombrie 2006. Ne propunem un traseu inedit: Sinaia-Cota 1400-Cota 2000-Piatra Arsa-Padina-Valea Horoabelor-Vf. Omu.

Ajungem in Sinaia pe la 9 si un pic. Hotarim sa urcam pina la Cota 1400 cu microbuzul sau telecabina pentru ca traseul este lung si am mai salva ceva timp. Trecem prin piata de unde luam rosii si ardei. APoi gasim un microbuz care duce la 1400 contra a 5 lei/persoana. Telecabina costa 10 lei. Din pacate trebuie sa asteptam sa se umple microbuzul care fara minim 8 oameni nu pleaca. Ajungem la Cota 1400 pe la 10:20. Noul telescaun functiona tariful este 10 lei. Vremea tine cu noi. Eu ma schimb la pantaloni scurti si tricou. Si urcam in ritm bun pina la cota 2000. Mergem glont spre Piatra Arsa. Aici facem o pauza si mincam cite o ciorba. Plecam spre Pestera. La un moment dat parasim marcajul pentru o abordare mai directa care sa ne scoata rapid la Padina. Nu sunt probleme de orientare mergem prin poieni si ajungem in zona Padina pe la ora 13:30. Zona arata mizerabil. Peturi, hirtii conserve sunt imprastiate peste tot.

Valaea Horoabelor
Gabi a mai fost pe aceasta vale. El stie intrarea si in prealabil imi spune sa ma astept sa vad ceea ce n-am mai vazut pina acum. SI intr-adevar Bucegii, despre care nu credeam ca m-ar mai putea surprinde cu ceva, au mai facut-o inca odata. Valea Horoabelor este un loc minunat. Cascade mai mici sau mai mari, un izbuci, perete stincos, mici grote, un canion in care nu mai curge insa apa, saritori, cabluri, jepi, toate se gasesc aici intr-un peisaj mirific putin umblat de oameni. Poate de aceea valea este atit de curata. Fac o gramada de poze. Cascadele sunt fascinante. Canionul este impresionant, cele doua saritori te scot putin din reverie.

Spre Omu
La iesirea din Canion regasim apa. Urmam firul vaii umblind de pe un bolovan pe altul. Malurile sunt strajuite de jenepeni si stincarii. Treptat valea se deschide si incet-incet ajungem la capatul ei. Este ora 17. Dam in marcajul ce duce la Vf. Omu prin muntele Doamnele. Drumul nu pune probleme deosebite. Urcarea e lenta la inceput printr-o mare de jenepeni apoi pe iarba. Se insereaza. Norii capata culori frumoase.DIn cind in cind ne mai viziteaza cite un nor. Urcam. Se innopteaza. Poteca e clara nu sunt probleme de orientare. AJungem aproape de Omu. E noapte asa ca scoatem frontalele si urcam inca vreo 20 min. Ajungem la Vf. Omu. E ora 20:10. Afara sunt -2C, eu am ramas tot in pantaloni scurti insa eram bine incalzit iar vint nu era aproape deloc. E vremea pentru un ceai, un bulz si pentru odihna.

La Omu
Dimineata ne gaseste intr-o atmosfera rece. E chiciura peste tot si bate vint puternic. Gabi leneveste pe saltea. Eu ma imbrac si ies afara la o sedinta foto. Ma plimb putin spre Babele, putin spre Bucsoiul, putin spre Bran. Din pacate ceata e joasa si nu prea se pot face poze prea spectaculoase. Stau afara pina inghet. Revin la adapost. Mincam si apoi ies cu Gabi la inca o tura de poze. Atmosfera s-a mai limpezit, acum e vizibilitate relativ buna. Colindam putin prin zona.

Pe Valea Morarului
Si cum orice vis frumos isi gaseste repede sfirsitul vine vremea de plecare. Nu suntem hotariti pe unde sa o luam asa ca ne hotarim spontan sa coborim pe Valea Morarului.Coborim imensa caldare ce se casca sub statia meteo. Ajungem intr-o zona abrupta pe care o traversam cu grija. Intilnim un grup care urca. Cei din grup ne cer sfatul cu privire la zona cea mai buna pentru urcat. Ii ghidam. Apoi ne continuam coborirea pintre pietrele imense. Suntem strajuiti de Acele Morarului si de Bucsoiu.Drumul ne ia mai mult decit am anticipat, aproape 3 ore pina la Gura Diham.

Epilog
Ajungem in gara. Mai e timp de o bere.Bucegi.
Asa se termina una dintre cele mai frumoase ture pe care am avut placerea sa o fac.