Baiului 2006

Data publicarii: 31 oct 2006

Inceputurile
Ce poti face intr-o zi libera de toamna tirzie? Poti lenevi in pat. Poti face piata. Te poti duce la hipermarket. Te poti uita la Tv. Noi am ales o iesire in natura.De data aceasta pe un traseu in care nu am mai fost. Am ales partea dinspre Azuga a Muntilor Baiului. Plecam, eu si Adina, pe la 9 din
Brasov. Pe la 9:40 suntem la baza pirtiei Sorica din Azuga. Adina insista sa duca ea rucsacul,"ca sa se obisnuiasca cu greutatile vietii".

Pe pirtia Sorica
La baza pirtiei Sorica gasim o poteca bine conturata. Prima parte a urcusului e destul de abrupta.Ne solicita putin. Facem un popas la sfirsitul instalatiei de teleschi. Adminram peisajul si culorile toamnei. In fata noastra se inalta Clabucetul Taurului. Facem fotografii. Urmeaza o portiune mai domoala.Soarele se chinuie sa iasa dintre nori..Urcam mereu si dam din nou de o portiune abrupta. O urcam cu rabdare si ajungem la capatul pirtiei Sorica. De aici avem o priveliste excelenta asupra Bucegilor. O luam pe coama spre dreapta pina la punctul cel mai inalt.

Deasupra Bustenilor
Am ajuns intr-un splendid punct de belvedere. Admiram Bucegii. Ma apuc sa ii tin o scurta lectie de geografie ad-hoc Adinei. Ii arat Bucsoiul, Omu, Costila, Caraimanul..Ii arat vaile Morarului, Cerbului, Alba, Seaca a Caraimanului, Jepilor. Bate vintul putin asa ca ne retragem putin si servim cite o napolitana. Pica numai bine.

Pe traseu
Parasim punctul de Belvedere si urcam spre statia finala a telescaunului. Aici lume multa si pestrita:adolescenti veniti "la munte", familisti venitii in weekend cu toata familia.De ta lelescaun in sus este un drum lat, cred ca se poate merge si cu caruta pe acolo. Dam de o sageata indicatoare care descrie niste trasee:Spre Azuga si spre Busteni. Insa marcaje nu aveam sa vedem deloc in aceasta excursie. Nu departe dam de un mic lac. Din pacate acesta nu e trecut pe harta.

Spre si pe Vf. Cazacu
Drumul nostru urca lent ocolind mestesugit creasta si virfurile ei. Suntem protejati de vint. Inaintam si trecem pe partea cealalta a versantului. Nu mai vedem Bucegii acum. insa privelistea se deschide Spre Postavarul, Piatra Mare si partea nordica a muntilor Baiului. Zarim vf. Cazacu, cel putin judecind dupa harta acela trebuie sa fie. Parasim drumul lar si mergem pe creasta pe o potecuta frumoasa ce taie iarba arsa acum. Vintul se inteteste. Pe vf. zarim o cruce.In curind vom fi la ea. Privelistea e incintatoare mai ales ca soarele a biruit momentan in lupta cu norii. Doar vintul ne mai supara. Mai ales pe mine care dupa ultima aventura in Bucegi m-am ales cu o tuse care nu ma mai lasa. facem poze cu noi cu crucea, cu valea Cazacu ce se casca la picioarele noastre, cu Vf. Zamora.

La masa si la somn
Ne retragem la vreo 20m sub virf. E ora prinzului si trebuie sa ne hranim. Deschidem o conserva de ton maruntit pe care o preparam cu ceapa. Dupa masa Adina imi cere permisiunea de a dormi o jumatate de ora. Soarele face vremea atit de placuta! E atit de frumos sa stai si sa admiri natura intr-o zi frumoasa de toamna. Adorm si eu. Si ma trezesc dupa vreo 15min. Se inorase tare si vintul se intetise. Hotarim ca e mai bine sa ne retragem ca nu cumva sa ne prinda ploaia. Asa ca facem cale intoarsa. Coborim pe Sorica, genunchii nostri sunt solicitati la maximum dar rezista cu brio. Ajungem la masina, dar ploaia inca ne-a ocolit. Hotarim sa facem un mic ocol pe la Piriul Rece. Nu mai fusesem acolo de 16 ani. Ajungem repede. Peisajul iti taie respiratia cu frumusetea lui: paduri intregi,nuante si culori pe care nu te mai saturi sa le contempli. Statiunea e total diferita fata de ce stiam eu. Sunt atitea constructii noi si atita circulatie! Noroc ca am gasit un loc frumos si linistit de unde am facut poze. Plecam spre Brasov. Incepe sa se insereze si sa cada primii stropi. Ajungem in Brasov pe la ora 19. Obositi dar fericiti.