Pe Valea Simbetei

Data publicarii: 05 mai 2011

Grupul de la Sacele planuieste o iesire la Cabana Simbata. Traseu usor, lejer, pe care insa nu l-am mai parcurs de foarte multi ani. Eu si Ramona ne-am alaturat grupului, un grup destul de mare cu 7 adulti si 5 copii. Lasam masinile linga Pastravaria de la Simbata de Sus.

Indicatorul de linga Pastravarie arata ca e drum de doua ore jumate. Plecam pe drumul forestier pe marcaj triunghi rosu spre Cabana Simbata dar si punct rosu, care pleaca putin mai sus pe Muchia Dragusului.

Acum citiva ani apele s-au involburat si au plecat la vale facind prapad. Au fost luate atunci poduri, apa a muscat din maluri. Traseul a fost refacut montindu-se marcaje fosorescente si refacindu-se citeva poduri din lemn care permit traversarea apei pentru cei ce merg pe jos. Tot acest dezastru a schimbat peisajul facind mai bine vizibile o serie de cascade si caderi de ape.

Strabatem cu pas domol drumul forestier. Aproape de capatul sau e prima cadere importanta de ape. Un suvoi vine de udeva sus pravalindu-se in apa Simbetei.

De asemenea  apa riului mare se pravaleste intr-un loc citiva metri facind mare zgomot. Drumul se ingusteaza treptat si ne trezim pe o poteca ingusta care trece pe linga citeva zone stincoase. Apa e pretutindeni, peste tot sunt paraie si paraiase, izvoare ori suvoaie repezi ce vin de sus.

Mai in amonte inundatia de acum citiva ani a dislocat citiva copaci lasind loc unui peisaj foarte frumos.Este vorba de o cascada cu doua trepte. Un parau care in perioada asta are debit mare cade spectaculos apoi isi imparte apele in trei prelingindu-se pe o stinca mare vesnic umeda.

Continuam drumul si ajungem la un podet. Il traversam apoi urcam in serpentine pina la un punct unde este un indicator ce marcheaza jumatatea drumului, dar si o bancuta.

Vis-a-vis, o alta cadere de apa ce se lasa admirata in voie.

Coborim citiva zeci de metri si traversam din nou riul. Incet-incet cistigam altitudine si padurea incepe sa se rareasca. Trecem de o zona scurta in care inca mai este zapada dupa care intram in imparatia brinduselor.

E un covor intreg de flori ce privesc de departe creasta principala a Muntilor Fagaras si Fereastra Mare a Simbetei.

Ajungem si la cabana unde se afla un grup galagios si bine..marinat. Remarcam de asemenea un caine cu ochi albastri si blana maro, probabil descendent al unui husky.

Cabana am gasit-o asa cum o stiam, fara mari schimbari fata de ultima mea vizita. Am comandat niste ciorbe de fasole, dar am primit doar zeama, fara fasole. Pret: 8 lei.

Vremea a fost schimbatoare asa cum e vremea in aprilie pe munte: soare la inceput, apoi vint, citiva stropi de ploaie, iarasi soare, fulgi rataciti de zapada si iarasi vint. Stam la plaja ceva timp in fata cabanei si ne tratam cu cite un paharel de palinca.

Stefan suna adunarea pe la 15:30. La vale vom urma acelasi traseu. Pe una din punti fac o miscare gresita: scap parasolarul aparatului foto pe jos. Acesta se rostogoleste pina in riu si dus a fost pe apa Simbetei. La propriu!

Urmeaza sa ne intoarcem la Pastravarie, de unde ne aprovizionam cu pastravi( 20 lei / kg ). Ne indreptam spre Manastirea Simbata, un loc frumos, linistit unde iti e mai mai mare dragul sa stai.

Ajungem pe cind in biserica se tinea slujba vecerniei. Cintece bisericesti umbleau curtea manastirii invaluind bisericuta mica din centru, ctitoria lui Constantin Brincoveanu. O ultima plimbare in jurul lacului din spatele manastirii si o ultima privire aruncata muntilor inzapeziti aduce in suflete linistea de care fiecare dintre noi are atita nevoie.