Hit the Top Challenge

Data publicarii: 17 aug 2011

Hit the Top Challenge este un concurs de alergare pe munte. Anul acesta a avut loc prima editie care s-a desfasurat in Muntii Bucegi  pe traseul Bran-Poarta – Valea Ciubotea – Vf. Scara.  Concursul a fost organizat de Outdoor Romania( http://outdoorromania.ro ) prin eforturile sustinute ale celebrului schior de freeride  Ion Trandafir( http://iontrandafir.ro )

Cum alergarea pe munte nu e pasiunea mea, am participat la acest concurs pe post de arbitru. Am ajuns in aceasta postura printr-un prieten comun organizator si el. Impreuna cu mine i-am luat pe si Ciprian si Oana care au fost la rindul lor arbitrii.

Cu o seara inainte de concurs am ajuns la Salvamont Ciubotea unde am fost cazati prin amabilitatea organizatorilor si a Salvamont Bran. Dimineata urma sa plecam devreme pentru a amenaja punctele de control si hidratare.

Traseul a fost amenajat astfel:
Start: intrarea în Parcul National Bucegi - Bran, sat Poarta (908m)
Puncte de control urcare:
1. - Poiana Ciubotei (1.195 m) - hidratare si control
2. - Poiana Ciubotei de Sus, situată în căldarea inferioara a Văii Urlătoarea Mică - hidratare si control
3. - Iesirea din Caldarea Mijlocie (inainte de grohotis) - hidratare si control
4. - Cătunul Ciubotei (1.965 m) - hidratare si control
Punct intoarcere: Vf. Scara (2.421 m) - control
Puncte de control coborare: cele de la urcare in ordine inversa
Sosire: punctul de start

In saptamana ce a precedar concursul Ion a parcurs traseul de mai multe ori marcindu-l cu panglici ale sponsorului High5, a carat apa pentru punctele de control, a vorbit cu ciobanii sa nu stea cu turmele in zona de concurs.

Noi am avut de dus sus niste butoaie cu un dispozitiv de alimentarein care s-a pregatit energizantul, pahare de unica folosinta si steaguri pentru punctele de control. Am plecat de cu buna dimineata pe Valea Ciubotei. Butoaiele au fost cam voluminoase ceea ce ne-a afectat ritmul de urcare pe linga traseul destul de abrupt si accidentat.

Pe rind suntem ajunsi si de salvamontistii care au fost parteneri la acest concurs si care au ajutat si ei la buna desfasurare fiind gata sa intervina in cazul nedorit al unor eventuale accidentari.

Pe masura ce urcam ne tot imputinam. Eu am fost repartizat pe punctul de intoarcere situat pe virful Scara.  Ion a ajuns acolo impreuna cu trei salvamontisti, unul dintre ei fiind George Porancea, meteorolog cu state vechi la Statia Meteo de la Vf. Omu.

Eu am ramas pentru a face fotografii cu primii concurenti pe muchia dintre Catunul Ciubotei si Vf. Scara.

Mi-am luat postul in primire dupa ce au trecut pe sus primii balauri, asa cum i-am numit pe cei mai rapizi concurenti. Primul a scos pe urcare 1h:20min.

Pe Virful Scara, ce depaseste 2400m, vremea nu a fost prea blinda cu noi, cei care am stat in acest post: vint puternic, nori negri. Domnul George insa a aranjat astfel incit ploaia sa nu afecteze concursul.

Dupa plecare celor mai buni alergatori de la deal a urmat o perioada de acalmie. Au inceput sa vina concurentii care au luat startul nu neaparat pentru a cistiga ci mai mult pentru a-si testa posibilitatile. Am incercat sa gasesc cite o vorba de incurajare pentru fiecare. Multi s-au oprit in virf pentru a schimba citeva vorbe cu noi.

Oamenii ajungeau obositi, marcati puternic de efort dar si fericiti ca au reusit sa urce virful si sa se incadreze in perioada limita de 3 ore impusa pentru urcare. Mi-au placut mult oamenii astia.

Aflam timpii finali ai primilor concurenti. Primii trei sau intins in intervalul 1:54 si 1:57.

In zona invecinata virfului am gasit o multime de flori. Domnul George a coborit pe o brina unde nu prea iti venea sa te bagi. Si curajul i-a fost rasplatit de citeva flori de colt.

Incet-incet au trecut orele. Vin cu greu si ultimii concurenti care se incadreaza la mustata in timp. Coborim impreuna cu ei. Vremea se mai calmeaza odata ce ne indreptam se fundul vaii, se incalzeste, nu mai bate vintul.

Dupa fiecare punct de control gasca se mareste. Avem grija sa curatam zona, punem in saci paharele, benzile cu care a fost marcat traseul de concurs. Bineinteles trebuie sa ducem la vale si butoaiele.

Arbitrii la Salvamont Ciubotea: Bogdan, Gonzo, Oana si Ciprian

Coborim destul de incet insa reusim sa prindem si festivitatea de premiere. Fiecare concurent a primit cite o diploma de paricipare, iar cei mai buni au luat premiile in bani.

Concursul a iesit bine din punct de vedere organizatoric. Bineinteles au fost si mici desincronizanari dar din toate astea am avut de invatat si propabil tot ce nu a fost bine va fi reparat la urmatoarea editie.

Si la final poza de grup cu organizatori, arbitrii si salvamontisti.