Bucsa, Leaota, Bucegi

Data publicarii: 21 mai 2012

Vremea amestecata de la acest inceput de mai ne-a pus in fata a tot felul de alegeri. A trebuit sa renuntam la planurile pe mai multe zile. Am ales un traseu in Muntii Bucegi si Leaota care se poate parcurge lesne intr-o  singura zi.

Planul arata asa : Moeciu de Sus – Muntele Bucsa – Vf. Bucsa – Saua Strungulita – Saua Strunga – Poiana Gutanu – Moeciu de Sus.

Si a fost dus la indeplinire de urmatorii : Ramona, Cristina, Bogdan, Sorin si Bogdan.

Plecam destul de tirziu in traseu, pe la ora 11. Vremea e faina, nu e caldura excesiva, iar pe cer sunt doar citiva nori razleti. Masina o lasam la capatul statiunii Moeciu de Sus, pe Valea Bangaleasa.

La inceput mergem cam 10 minute pe un drum forestier marcat cu cruce rosie. Trecem de intersectia cu traseul triunghi rosu pe care urmeaza sa coborim din Poiana Gutanu. Ajungem la o bifurcatie de drumuri : spre stinga crucea rosie continua pe firul Vaii Bangaleasa. Spre dreapta sageata ne trimite pe triunghi rosu spre Cabana Bolboci prin Bucsa( in 7 ore ).

Urmam triunghiul rosu care pentru putin timp merge pe drum forestier, apoi intra in padure. Incepem sa urcam muntele Bucsa. Poteca e croita destul de bine, cu multe serpentine. Cistigam altitudine repede dar drumul nu mi s-a parut obositor. In padure vintul raspindea particule de polen. Bocancii mei cei negri au capatat acum si o nuanta de galben.

Urcam continuu si  padurea incepe sa se mai rareasca, Ajungem intr-o mica poienita unde ne tragem sufletul. Apoi dupa alte citeva minute dam intr-o poiana mare de unde privelistile se deschid. Se vad versantul vestic al Bucegilor dar si Virful Bucsa spre care ne indreptam.  De asemenea gasim locuri de unde putem privi si spre Muntii Leoata. Reperam citiva stilpi din marcajul de creasta banda rosie al Muntilor Leaota.

Dupa o alta portiune scurta cu copaci incepem sa urcam virful Bucsa. Chiar in virf intilnim banda rosie de care aminteam mai mai sus iar de aici incolo acesta ne va fi marcajul.

Se vede bine de aici si virful Leaota, aflat undeva departe.

Insa partea spectaculoasa o constituie stincariile dintre seile Strunga si Strungulita, dar si peretele vestic la Bucegilor cu Coltii Tapului. Citeva limbi lungi de zapada mai staruie pe vai. Incepe sa se inoreze, ne gindim ca probabil vom fi un pic plouati la un moment dat.

Din virful Bucsa urmeaza o coborire la capatul careia ne intersectam cu o curba a unui drum de pamant. Dinspre Bucegi se aude zgomot de motoare. Noi continuam sa taiem serpentinele drumului si ne oprim in fata unei mari pete de zapada aflata sub Saua Strungulita.

Ne uitam pe unde e mai bine sa o ocolim si optam pentru a merge pe partea stinga.

Odata ajunge cu noi in Saua Strungulita un grup de motociclisti. Citim indicatorul spre Lacul Bolboci, sa ma mai tot fie 3-4 ore pe triunghi galben. De aici mergem spre Saua Strunga parasind marcajul si urmind linia crestei dintre cele doua sei. Din cind in cind dam de un marcaj vechi banda galbena.

Efortul a meritat fiindca ne-am aflat aproape de abrupt, am vazut mai bine lapiezurile, citeva locuri cu multe brinduse dar si o mare parte a Muntilor Bucegi : adica Vf. Furnica, Cota 200, Zona Babele, Rleul de pe Costila, Muntele Obirsia, Vf. Omu, Muntele Gaura, Batrina, Coltii Tapului. In partea opusa este creasta Muntilor Leoata si virful omonim. Spre nord troneaza Piatra Craiului, Muntii Iezer si Fagaras.

Ne oprim in Saua Strunga sa luam masa. Mai apar doua grupuri, unul dinspre Moeciu, celalalt dinspre Padina. Se inoreaza destul de tare si bate vintul. Dar nu-i bai!

Din Saua Strunga mergem, nu spre Virful Omu cum suntem imbiati de o sageata, ci spre Poiana Gutanu. Putin mai jos este un izvor, prima sursa de apa de la parasirea Vaii Bangaleasa. Realimentam cu o apa buna si rece si ne vedem de coborire pe sub peretii stincosi.

Zona aceasta de Bucegi imi este foarte draga. Este putin umblata, iti da perspective frumoase si nu te supune unui efort intens. Coborirea e usoara. Trecem piriul Grohotisu si intram in padure pentru scurt timp. Dam de o poiana unde este cladirea unei stine, locatarii inca nu au venit.

Trupa de astazi, de la dreapta la stinga: Bogdan, Bogdan, Ramona, Cristina, Sorin

Apoi intram in padure pentru o perioada mai lunga, traversam paraie pina ce dam de Poiana Gutanu. Aici se afla o constructie veche, o fosta cabana de vinatoare probabil. Norii amenintatori din Saua Strunga au disparut, e foarte placut si alegem sa stationam o perioada mai lunga stind la povesti si la soare.

Cu monocularul lui Sorin cercetam in amanunt traseul de urcare spre Saua Batrina. Intr-un final plecam mai departe. Ajungem la un punct unde traseele se despart. Banda rosie merge in satul Simon iar noi urmeaza sa coborim pe triunghi rosu in Moeciu de Sus.

In urma cu o saptamina prin aceste locuri a avut loc concursul de alergare Eco Maraton. Organizatorii insa nu s-au mai obosit sa dea jos panglicile de plastic in copaci care marcau traseul ce il aveau de parcurs competitorii. Ar fi bine sa se scoata cuvintul Eco din numele concursului.

Ne astepta o coborire destul de abrupta printre brazii impodobiti cu panglici rosii din plastic. La un moment dat din spate apar doi motociclisti. Tragem o sperietura zdravana, dar din fericire nimeni nu pateste nimic. Motociclistii isi cer scuze.

De la un moment dat se aude din ce in ce mai tare zgomotul riului. Stim ca suntem aproape si iesim din padure. Trecem riul pe o punte nou-nouta si dam in drumul forestier. In cinci minute suntem la masina. Sarbatorim finalul turei la o terasa din Moeciu.

Pentru mine urcarea pe Muntele Bucsa a fost un traseu nou. Mi-a placut foarte mult si cu siguranta voi mai merge pe aici fiindca mi-am propus sa ajung din Moeciu la Padina si la Cabana Bolboci.