Bucegi: pe valea Doamnele

Data publicarii: 06 nov 2014

Zilele lungi si frumoase de vara e bine sa fie folosite la maximum. De data asta am plecat la drum undeva mai aproape de casa pe o prognoza cam incerta. Suntem trei, m-au insotit Ramona si Mio.

Plecam de la Moeciu de Sus pe Valea Bangaleasa. Trecem de bariera iar peste zece minute trecem riul si intram pe un marcaj triunghi rosu catre Poiana Gutanu. Urcusul e abrupt dar se face repede si as zice ca e eficient sa urci pe aceasta poteca. In nici o ora suntem linga fosta cabana de vinatoare unde facem o pauza lunga. Vremea frumoasa te indeamna la leneveala.

Ne urnim cu greu si mergem un pic mai sus unde marcajul o ia la dreapta spre refugiul din Saua Batrina. Iesim in golul alpin insa panoramele nu sunt generoase ca in alte dati. Piatra Craiului nu se vede mai deloc. Printre jnepeni dam de oi si ne pregatim sufleteste de o intilnire cu cainii de stina. Care din fericire nu a mai avut loc.

Abia cind am ajuns mai sus am vazut ca dormeau undeva mai departe alaturi de stapinii lor, ciobanii. Urcusul se inteteste si pe masura ce urcam vedem ca vremea prin jur incepe sa se cam strice. Prognozele par a se indeplinii. Ajungem in Saua Batrina unde intilnim un grup mai mare. Facem pauza de masa linga refugiul aflat in foarte buna stare.

Apoi ne indreptam spre Pestera, tot pe triunghi rosu. De aici se poate urca spre Vf. Omu, se poate cobori si la Saua Strunga. Bucata asta intre Saua Batrina si Pestera nu am mai parcurs-o si s-a dovedit foarte frumoasa.

La inceput am coborit pe o vale strajuita de doi munti masivi. De jos urca un grup de straini chititi sa ajunga la Omu. Ne intreba cit mai au. In mod normal cam trei ore insa nu au nici un fel de bagaje. Pe vale, la o confluenta dintre piraiele Tapu si Spinarii  dam iarasi de o stina. Ciobanii ne vad din timp si isi potolesc cainii.

Tinem tot timpul pe dreapta apa si incepem sa coborim usor. Valea e chiar spectaculoasa cu citeva cascada frumoase. Intre timp incep sa se auda tunete si sa se vada traznete. Noi inca scapam neudati.

Valea Doamnele

Trecerea prin riul Ialomita

Trebuie ca urmand marcajul sa trecem paraul Doamnele. Nu intimpinam probleme deosebite. Peste citeva sute de metri ajungem pe malul Ialomitei. Nu exista punte, pod trebuie sa trecem prin apa. Asa ca toata lumea descaltarea, traversarea, uscarea si...continuarea.

Pe un cer din ce in ce mai intunecos ne apropiem de statia de telecabina de la Pestera. Au trecut cam 15 ani de cind nu am mai calcat pe aici. Locul mi se pare complet schimbat, nu mai recunosc aproape nimic. Schitul nu mai e cum mi-l aminteam. In memoria mea era o bisericuta mica de lemn. Acum in curte se afla o biserica marisoara.

Pina la urma vad si vechea bisericuta ascunsa intre doua cladiri noi, moderne. Drumul catre Pestera Ialomitei a fost si el amenajat. S-au facut trepte de beton. Eu imi aminteam de o poteca pe linga un parau.

Pestera e inchisa dar oricum nu intentionam sa o vizitam. Mergem catre Padina unde ajungem cam dupa 15 minute. E multa lume, multe masini. Mai facem o pauza la cabana constienti fiind ca o sa ne prinda ploaia si pregatindu-ne psihic pentru asta.

Plecam spre Saua Strunga. Spre Cheile Zanoagei e deranj mare, tunete si fulgere. La noi inca nu ploua.Tinem drumul de piatra pina aproape de stina. Parasim marcajul urcind catre dreapta si folosind poteca ciobanilor. Marcajul coboara si apoi urca. Macar pe aici avem doar urcare usoara.

Se vede refugiul din Saua Strunga. E la fel cum il stiam. Ne oprim putin iar apoi facem trecerea in partea cealalta catre Moeciu. Surprinzator, pe partea asta vremea e mai prietenoasa. Pentru coborire alegem varianta de pe Valea Bangaleasa, rapida usoara si binecunoscuta. Inchidem circuitul dupa 10 ore. De acum incolo poa ‘sa ploua!

Date tehnice:
Traseu:
Moeciu de Sus - Poiana Gutanu - Saua Bateina - Pestera( triunghi rosu - 6 ore ) - Cabana Padina( banda rosie -15 minute ) - Saua Strunga - Valea Bangaleasa - Moeciu de Sus( cruce rosie - 3 ore )