Relaxare in Muntii Bodoc

Data publicarii: 09 mar 2015

Desi Muntii Bodoc se afla foarte aproape de noi, de Brasov, nu am reusit pina acum sa fac o excursie pe potecile lor. Dar a venit si ziua asta. Ne stringem un grup mare, 14 persoane, si suntem gata atac.

Mai intai trebuie sa rezolvam citeva aspecte organizatorice: lasam o masina in satul Bodoc, la iesirea din traseu. Cu celelalte masini mergem pina in satul vecin Malnas. Parcam in centru iar apoi parasim soseaua nationala pe Valea Vilcelul Podului. Deocamdata nu avem marcaj. Imediat ce iesim din sat o luam la deal pe versantul din stinga. Urcam voiniceste niste drumuri de pamint pina ajungem la o adapatoare. Atmosfera e frumoasa desi e cam frig.

Cind mergi in grup mare se infiripa tot felul de povesti si de discutii si parca urci mai usor. La un moment dat dam de un drum care intra in padure si tine apoi curba de nivel. Acest drum se infunda si hotarim sa iesim in cea mai apropiata creasta.

Decizia a fost buna. Am dat de o poiana faina, foarte mare. Practic am iesit in gol alpin. Am stat si am mincat in jurul unui trunchi de copac aflat in apropiere. Dupa aceea am mers tintit spre cel mai apropiat virf din zona unde gasim urmatoarele:
borna mica de ciment
marcaj punct galben
drum evident

Consultam harta si lucrurile incep sa intre de aici pe fagasul normal. Nu mai avem portiuni de traseu nemarcat, poteca va fi clara pina la final. Drumul de care va spuneam merge pina intr-o sa apoi urca pe linga padure. Ne oprim linga un reper important gasit pe harta, Piatra Egrici.

In continuare lucrurile sunt destul de..linistite. Mergem tot pe drum avem marcaj bun. Intram intr-o padurice apoi iesim in creasta principala care este si ea dotata cu un drum chiar bun. Avem si un marcaj nou, banda galbena. Drumul urca usor catre virful Bodoc. La un moment dat trebuie sa il parasim si sa intram pe poteca. Nu mai e mult dar urcusul devine ceva mai solicitant.

Pe virful Bodoc(1169m) avem parte de o surpriza mare. Gasim un grup ajuns acolo cu un jeep. Oamenii se distreaza si fac gratar.

Dupa obisnuitele poze de virf coborim citeva minute unde gasim un tapsan numai bun de facut siesta. Stam destul de mult insa e placut, bate un soare de toamna.

Drumul de coborire ne duce la inceput tot prin gol alpin pina la o intersectie unde schimbam iarasi marcajul. Trecem iarasi pe punct galben si ne angajam in coborire pe la Poiana Nisipoasa. Diferenta de nivel este una importanta. Coborirea o facem mereu prin padure, fara sa mai avem vreun loc de belvedere. Marcajul ne scoate linga Fabrica de Ape Minerale.

De acolo mai avem cam 2km pina in satul Bodoc unde era lasata masina pentru recuperare. Pe drum ne cam risipim insa ajungem cu totii la locul de intilnire. Intre timp sosesc si celelalte masini lasate la Malnas si tura se incheie chiar inainte de apusul soarelui, cum nici nu se putea mai bine.

Si la final recapitularea:
Traseu: Malnas - Piatra Egrici - creasta - Vf. Bodoc - Poiana Nisipoasa -sat Bodoc
Marcaje:
Malnas - Piatra Egrici -nemarcat
Piatra Egrici - sat Bodoc - punct galben

• Etravel

11 mar 2015 12:17:44

Faci foarte multe trasee frumoase si inedite si sunt sigur ca ai un smartphone performant. Pe langa descrierile traseelor cred ca ar fi bine daca ai putea ridica si un track in teren, folosind o aplicatie dedicata pentru smartphone, gen \'My Tracks\' (Android) sau altele. Ar fi foarte folositor pentur cei care dorim sa repetam traseele tale.

• Eduard Munteanu

12 mar 2015 05:30:27

Un munte mic, dar cu locuri frumoase. Merita reeditatŃ tura

13 mar 2015 06:29:23

Etravel: Iti multumesc pentru cuvintele frumoase. Nu prea fac track-uri pentru ca bateria de la smartphone nu tine mult. Daca as fi avut un GPS dedicat as fi facut. Un clasic spunea asa: cind scoti harta si busola sa stii ca te-ai ratacit rau de tot.. Eu prefer sa merg fara track si GPS pentru a-mi dezvolta simtul orientarii. Doar cind am senzatia ca m-am ratacit apelez la GPS-ul de pe smatphone.

Edi: Cu siguranta o sa reeeditam tura, sper impreuna. Mai ales ca acum dispunem de informatii precise.

• maria obarse

13 mar 2015 09:34:16

Daca iubesti drumetia si muntele, gasesti "frumosul"si langa tine.Important e sa vrei sa-l descoperi! Fain grup.Felicitari inca odata!

• Puscarciuc Radu

28 nov 2016 20:29:00

Piatra care apare in imagine drept Piatra Egrici este, de fapt, Piatra Predicatorului; adevarata Piatra Egrici se afl─â mai sus, sub varful Henter, spre sud, relativ departe de poteca marcata si cam ascunsa in padure.