Iarna la Rentea

Data publicarii: 17 mar 2016

Desi se anunta ger si vreme rece, tot nu-i frumos sa sezi in casa iarna. Si pentru ca nu am mai fost de mult la Cabana Rentea, adica de vreo 24 de ani, propun o excursie in circuit care sa treaca si pe acolo. Si spre surpriza mea gasesc si alti doritori, Florenta, Zoly si David.

Premizele sunt interesante: e ger mare, masina lui Zoly indica o temperatura de -23 grade. Mergem pina la Sacele intram pe Valea Girciunului si mergem citiva kilometri pina in zona Pastravariei unde exista si un indicator. Vis-a-vis de pastravarie e amenajata o stina unde sunt aduse si oile la iernat. Asadar locul de lasat masina e sigur.

Ne echipam repede si plecam pe traseu. Mai intai mergem pe un drum forestier deszapezit ca, de Cabana Rentea e una militara si circula tot felul de vehicule pe acolo. Avem si marcaj, triunghi rosu.

Din cauza frigului avem o viteza buna, asa de buna ca atunci cind trebuie sa parasim drumul forestier si sa urcam pe o coama nici nu observam. Dar nu depasim cu mult, locul, doar o jumatate de kilometru.

Venim inapoi insa nu urcam pe marcaj ci o luam pe valea de linga unde este si ceva poteca si urme de pasi. Inaintam in speranta ca e o scurtatura insa s-a dovedit ca pe acolo au trecut niste oameni cu schiurile. Urcam un pic abrupt si revenim in traseul marcat. De acum incolo mergem pe poteca, traversam citeva poieni. Uneori peisajul se deschide catre Piatra Mare.

La finalul ultimei poieni dam in drumul mare, lat si circulat de camioane care duce la Cabana Rentea. Incepem sa vedem mai bine catre Bucegi si Muntii Neamtului. Piatra Mare pare a fi la o aruncatura de bat.

Tinem acest drum pina aproape de cabana. Acolo se gasesc garduri si doua rinduri de bariere. Suntem insa intimpinati de un domn foarte de treaba care ne invita inauntru sa ne incalzim si ne ofera un ceai. Zoly, ca membru Alpin Club Brasov, are ceva cunostinte comune cu domnul de la cabana.

Suntem indrumati spre un loc frumos aflat aproape de cabana. Ni se sugereaza sa urcam virful Rentea si de acolo sa tinem creasta matematica.

Ideea a fost geniala. Am urcat fara marcaj, prin padure pina in zona virfului. De fapt acolo e mai degraba un platou, o poiana strajuita de copaci. Nu prea se vede nimic in departare de pe virf.

Incepem sa coborim usor si dupa putin timp iesim din padure. Ei, acuma e cu totul altceva. Peisajul se deschide incredibil, avem in fata Ciucasul, cel care cu o zi in urma ne intimpinase cu vint mare si ceata. Astazi totul pare limpede. De asemenease vad fain Muntii Grohotis, Lacul de acumulare de pe Tarlung, cele citeva constructii de la Bradet. Asa da!

Bineniteles ca viteza noastra scade invers proportoinal cu numarul pozelor facute. LA un moment dat trebuie sa ne oprim pentru traditionala sedinta foto cu mascari. Bineinteles, david o sa fie personajul principal.

Continuam apoi drumul, care nu mai e chiar asa de clar. Tinem insa creasta. Ne asteapta o coboriremai accentuata care se termina intr-o poiana aflata sub virful Tilfa. Aici regasim drumul circulat de camioane dar si marcajele.

Nu peste multa vreme drumul incepe sa coboare hotarit catre Valea Gircinului. Dupa mai multe, curbe si serpentine revenim pe drumul pe care fusesem de dimineata. Odata ce am intrat in padure am observat ca aerul incepe sa se raceasca. iar cind am ajuns pe valea ne-am minunat de faptul ca frigul de diineata era tot acolo.

Dupa un ultim  efort am revenit la Pastravarie de unde am luat masina.

Si la final recapitularea:
Traseu: Patravarie valea Gircinului - Cabana rentea( triunghi albastru) - Vf. Rentea - Poiana de sub Vf. Tilfa - Patravarie valea Gircinului(nemarcat)
Durata: 6 ore si jumatate.