Muntii Macin: Tura florala de la Trestenic

Data publicarii: 22 mai 2017

Un bun obicei facut de mai multi ani spune ca primavara e rost de mers in Muntii Macin. Am incercat tot felul de trasee in care am surprins frumusetea si particularitatile acestor munti. Anul acesta prietenii galatenii ne-au propus o tura florala in jurul localitatii Trestenic din judetul Tulcea.

Sa nu va inchipuiti ca pe acolo exista trasee, marcaje, indicatoare sau alte lucruri de acest fel. Lucian a venit de acasa cu un track incarcat pe GPS pe care l-am urmat intocmai.

Din centrul localitatii mergem pe un drum de pamant spre niste eoliene. Iesim din sat si la un moment dat parasim drumul indreptindu-ne aparent fara tinta catre culmea dealului Cartalu. Intilnim o turma de oi si un cioban.

Ajunsi in culme putem privi spre deparatari. Atmosfera e relativ limpede si vedem o mica parte din orasul Tulcea si muntele Deniztepe. Zona este despadurita se vad foarte fain lanurile galbene de rapita.

O scurta bucata urmam culmea dealului, apoi track-ul ne duce pe un drum inierbat destul de invadat de vegetatie. Acolo trebuie sa fiu atent cum merg pentru a o feri pe Maria, aflata in spatele meu, de potentiale pericole. Din cind in cind mai iesim in cite o poienita. Vedem si broasca testoasa dobrogeana si primii bujori romanesti. Traseul nostru merge cam in curba de nivel taind Dealul Edirlen.

Mai facem din cind in cind pauze pentru a poza flori sau testoase. Vine ora prinzului si foamea ne prinde din urma. Hotarim sa mincam insa abia dupa ce atigem virful delului Teke. Dar pina aici avem de parcurs un drum cam alambicat prin padure. Incepem sa intilnim si bujorii de stepa, cei pentru care de fapt am si venit. Acestia au un aspect mai ciudat la prima vedere: sunt mai pitici iar tulpina si frunzele lor seamana cu mararul.

Am coborit-o pe Maria din rucsacul port-bebe, prilej pentru ea sa descopere florile. De regula copiii au tendinta sa rupa florile, dar fetita noastra a gasit ca e mai interesant sa se joace cu ele.

Putin mai jos de virf ne asteapta un covor impresionant de flori galbene care se intinde pe o mare suprafata. In acest decor am gasim undeva un loc la umbra unde am luat masa. Urmatorul obiectiv a fost virful Carasan. Am mers prin padure, asa la instinct, pina am dat de un drum pe care l-am urmat in urcare usoara. Apoi am ajuns in culmea dealului la o intersectie unde am schimbat directia urmand GPS-ul. Drumul asta merge in directia buna urmand coama insa atunci cind vedem ca de fapt ocoleste virful, il parasim.

Tinem in continuare creasta, mergem prin padure, ocolind tufe si crengi. La final ne asteapta un urcus abrupt dar scurt ce se sfirseste la o mare borna de beton ce marcheaza virful Carasan. Priveliste foarte faina si de aici avind in prim plan Muntele Consul si Virful Armasaru.

Facem o pauza de poze uitindu-ne pe unde ar fi cea mai buna varianta de coborire. Se vad relativ aproape niste poieni cu niste drumuri. Incepem sa mergem cu grija la vale. Virful asa e relativ abrupt pe toate partile. Trecem de o portiune de padures si dam de drum in prima poiana. De aici e relativ simplu urmam drumul si ajungem iarasi in cimp. Drumul nostru strabate un mare lan de griu, ocoleste un deal si ne duce inapoi la masini la Trestenic.

A fost o zi foarte reusita cu oameni faini si atmosfera pe masura. Personal mi-a placut foarte mult excursia cu flori si faptul ca am avut iarasi ocazia sa mai descopar o bucatica din Dobrogea.