Cea mai veche linie de cale ferată din România va fi desființată

Data publicării: 27 oct 2010

SNCFR a decis ca de luna viitoare să închidă calea ferata Oraviţa - Anina. "Asta înseamnă distrugerea şi prăduirea ei, aşa cum s-a întâmplat cu calea ferata Bucova- Sarmisegetuza. Totul va ajunge o ruină, aşa cum s-a întâmplat cu gările şi cantoanele de pe ruta Berzovia - Oraviţa unde linia a fost concesionată unui operator de transport privat, iar gările au rămas ale CFR-ului. Totul este o ruină, totul este jaf la drumul mare şi un dezastru", spun localnicii.
 

Ultima locomotivă cu abur din Caraş Severin a fost trasă pe dreapta, iar calea ferată, Oraviţa- Anina, Semeringul românesc, monument de o rară frumuseţe şi unic în ţară, este în pericol. În 6 octombrie, calea ferată de la Anina prin Oraviţa spre Baziaş, din judeţul Caraş Severin şi cea mai veche din România, a aniversat 154 de ani de la construcţia ei. Aceasta, numită şi ,,linia cărbunelui", unea Anina cu portul Baziaş prin oraşul Oraviţa, reşedinţă de plasă şi a judeţului Caraş pe atunci. Calea ferată a fost construită în anul 1854 şi era proprietate a Căilor Ferate Autriece (St.E.G.).

Stirea integrala o gasiti aici:

http://www.infocs.ro

 

De asemenea a fost deschisa o petitie online cu impotriva inchiderii caii ferate Anina - Oravita:

http://www.petitieonline.ro/petitie/impotriva_inchiderii_liniei_oravita_anina-p51717047.html

 

Adaugă un comentariu Înapoi

Abonare RSS Articole Abonare la articole
Nu exista comentarii

Adăugati un comentariu

Citește și alte articole:

Bogdan Balaban - © Copyright 2006 - 2024