Platoul Semenic

Data publicării: 07 nov 2022

Deși am mai fost în zona munților Semenic de mai multe ori, cînd a fost vorba să ajung în zona înaltă, de fiecare dată am găsit ceață deasă așa că nu am văzut decît clădirile părăginite din stațiunea de schi.

Am revenit în toamna anului 2022. De data asta am prins o vreme superbă cu vizibilitate în toate părțile. Cu alte cuvinte vremea bună s-a răzbunat cumva.

Am urcat cu mașina venind dinspre Slatina-Timiș pe un drum în general bun care din loc în loc e presărat cu gropi mari. Trecem de Brebu Nou, de Lacul Trei Ape, de Gărîna. Apoi prindem pe stînga un drum mai îngust care urcă spre stațiunea Semenic.

Parcăm imediat ce ajungem în golul alpin. De aici mergem pe jos urmînd asfaltul. În stânga este vîrful Semenic. Trecem pe lîngă pensiunea Popasul Cerbului, care arată foarte bine și care cred că nu exista la precedenta vizită.

Decidem să lăsăm Vîrful Semenic pentru final și continuăm spre clădirile din stațiune. Pe măsură ce ne apropiem ne lămurim de cît de părăginite sunt clădirile din stațiune. Oare instalațiile de transport pe cablu or mai merge?

Trecem de cîteva dughene și ținem drumul care cumva ocolește clădirile. Ajungem pe un platou unde este un releu mare, stația meteo, mică bisericuță de lemn. Drumul se termină aproape de releu și de Vîrful Piatra Goznei, 1447m, cel mai înalt din Semenic.

Din cîțiva pași ajungem pe vîrf, care este fotogenic și bine semnalizat. În vale este mare de nori. De asemenea observăm foarte clar o mare parte din Munții Țarcu. Împreună cu copiii ne prostim pe vîrf și facem o mulțime de poze.

Ne dăm jos de pe vîrf și ne îndreptăm spre bisericuța de lemn. În drum găsim niște indicatoare. O cruce roșie merge la Anina preț de 31km trecînd pe la Peștera Comarnic și Cabana Mărghitaș.

Bisericuța este mică, cochetă și poartă hramul Sfantul Ilie. Pe exterior este vopsită în vișiniu și este acoperită cu tablă. Are un vîrf ascuțit. În apropiere se află clopotnița, care e în are liber, și stația finală a unui teleschi. Suntem undeva desupra căbănuțelor. Unele din ele par a fi întreținute și arată decent.

Ne mai învîrtim un pic prin zonă apoi mergem să urcăm celălalt vîrf înalt al zonei, vîrful Semenic, cu un metru mai scund decît Piatra Goznei.

Revenim lîngă Popasul Cerbului. De acolo pleacă un drum care merge pe iarbă și duce pînă la pisc. Zona vîrfului Semenic este este formată dintr-un ansamblu de două stînci mari, înalte de cîțiva metri. Nu există bornă sau stîlp care să marcheze locul. În schimb priveliștea spre Munții Țarcu este copleșitoare. Copiii se distrează cățărîndu-se pe stînci după puterile lor.

Într-un final coborîm pe același drum către Popasul Cerbului iar de acolo ținem drumul de asfalt pînă în locul unde avem parcată mașina. Am avut parte de vreme foarte bună și de o plimbare agreabilă.