Zile prin munti in 2011

Data publicării: 29 dec 2011

Asa cum v-am obisnuit, de citiva ani aproape de Revelion fac o retrospective cu turele realizate in munti, dupa regula ziua si poza. Anul 2011 a fost bogat in iesiri, nu atit de multe ca in 2010 anul cel mai aglomerat din punctul asta de vedere.

1.    Prima iesire s-a intimplat destul de tirziu, in unltima zi de ianuarie. A fost aproape de casa, in Sacele, pe Valea Morii.

2. A urmat una din turele de iarna preferate, acasa in Piatra Mare

3.    Dupa doua saptamani am realizat un circuit in jurul satului Sirnea, prilej numai bun de adunat informatii

4.   Aproape de Risnov a fost amenajat accesul in Pestera Fundata. Nu am scapat prilejul de a o vedea. Este interesanta, are o sala mare ce cuprinde cam toata gama de formatiuni.

5.    La sfirsitul lui Februarie am revenit in Piatra Mare, aici urcam catre virf.

6.    Tot din acea tura. In fotografie e Ciucasul iesind din marea de nori

7.    In 5 martie am ajuns dupa mult timp la Cabana Diham

8.    Saptamana urmatoare am fost pentru prima data cu cei de la EKE Sacele. Am urcat atunci la Malaiesti iar mai sus vedeti poteca spre Hornuri.

9.    A urmat apoi o noua tura pe zapada, de data asta in Ciucas, tot cu EKE Sacele

10.    La inceputul lui aprilie am pus cap la cap informatiile adunate la Sirnea. Am facut un circuit frumos: Sirnea - Curmatura Groapelor - Cheile Brusturet - Ciocanu – Sirnea

11.    Am revenit apoi cu placere in Muntele Balaban, pe o vreme in dezghetare

12.    Impreuna cu cei de la EKE Sacele am urcat apoi la Cabana Simbata. Peisajul s-a cam schimbat pe vale, mie mi s-a parut ca in bine. Am gasit in preajma cabanei, ca de fiecare data, covor mare de brinduse.

13.    1 Mai Muncitoresc l-am petrecut in Muntii Buzaului. Am vazut Vulcanii Noroiosi de la Piclele Mici

14.    si de le Piclele Mari

15.    dar si Muntele de sare de la Meledic

16.    Am urcat apoi din nou in Piatar Mare, de data asta pe la Prapastia Ursului, unde am admirat niste flori interesante

17.    Cum vine luna mai, conform traditiei, plec in Dobrogea. Anul asta am fost in Macin, intre Cheile Chediu – Vf. Tutuiatu si am coborit in Greci

18.    Ziua urmatoare am dedicat-o zonei Cheile Dobrogei( cheile, manastirea si pestera Casian ) dar si a vechilor cetati Histria si Enisala.

19.    Ciucasul e frumos in toate anotimpurile. Am fost si in aceasta primavara intr-o tura foarte rapida in care am fost mereu urmarit de ploaie si in care am scapat..uscat

20.    A urmat o tura cu peripetii in Penteleu. Am descoperit un munte interesant insa marcat cel putin ciudat

21.    Ziua urmatoare am fost la o petrecere cimpeneasca in Gura Teghii iar dupa amiaza am facut o incursiune pe Valea Casoca. In fotografie, Cascada Pruncea.

22.    Au urmat apoi o experienta noua: prima data cind am participat la o tura de remarcare, in Muntii Podu Calului

23.    La marcat intre Vf. Podu Calului si Canton Cernatu.

24.    Dupa munca vine rasplata, o tura pe Valea Teherau tot in Muntii Podu Calului.

25.    Zilele prin munti au continuat mai departe de casa, in Austria. Aici suntem in Dachstein in drum spre Eisriesenwelt, cea mai mare Pestera de Gheata din lume.

26.    Canionul Lichtensteinklamm

27.    Canionul Kitzlochklamm

28.    Cel mai inalt virf din Austria Grossglockner

29.    Peisaje desprinse din povestile cu Heidi, intre Lienz si Innsbruck.

30. Am trecut peste munti in Italia prin Pasul Timmelsjoch, 2507m

31. Am coborit apoi 1300 de metri, pe care i-am urcat apoi la loc pina in Passo Giovo

32.    Revenit in tara am umblat prin locuri noi, in Muntii Leaota impreuna cu Edi Munteanu. Pentru mine a fost o premiera.

33.    Apoi in Siriu, Lacul Vulturilor si Virful Malaia

34.    La sfirsitul lunii iulie a fost prilejul unei noi experiente. De data asta am fost arbitru la un concurs de alergare numit Hit the Top - Up and Down intre Bran - Valea Ciubotea - Virful Scara si retur. In poza sunt pe virful Scara impreuna cu George Porancea, meteorolog la Vf. Omu.

35.    Am revenit in Bucegi mult mai repede decit credeam. Am facut un traseu extraordinar de frumos: Simon - Valea Gaura - Vf. Omu - Vf. Scara - Clincea - Bran. Totul intr-o zi.

36.    A doua parte a lui august a fost un adevarat regal. Am inceput in Retzatul Mic cu Piatra Iorgovanului

37. si Cheile Butii

38.    Am continuat in Muntii Vilcan, pe Creasta Oslei

39.    Am revenit in Retezatul Mic atingind Virful Piule

40.    Am facut apoi pasul spre Retezatul Mare, urcind la Bucura pe la Cabana Buta si Saua Plaiului Mic

41.    Au urmat trei circuite de exceptie: Lacul Bucura - Taul Portii - Vf. Retezat - Vf. Bucura I - Saua Bucurei - Peleaga - Lacul Bucura

42.    Lacul Bucura - Saua Judele - Vf. Judele - Vf. Slavei - Lacul Zanoaga si Retur

43.    Lacul Bucura - Vf. Peleaga - Vf. Papusa - Portile Inchise - Lac Gales - Taurile din Valea Rea - Saua Pietrele - Saua Bucurei - Lacul Bucurei

44.    A venit toamna, am revenit in Ciucas, tot cu cei de la EKE Sacele.

45.    Am fost iarasi la actiuni de remarcare. De data asta in Muntii Vrancei. In prima zi am atins cele mai inalte virfuri: Goru si Lacauti

46.    A doua zi am facut un drum lung de creasta intre Lacauti si Gresu

47.    Mijlocul lui septembrie au insemnat doua zile in Muntii Cindrel. Aici este Iezerul Mare al Cindrelului.

48.    Iar aici suntem la capatul Platoului Diavolului, in cel mai inalt punct - Virful Cindrel.

49.    Sfarsitul lui septembrie, iarasi o saptamana de concediu. Am inceput in Cheile Carasului.

50.    Am urcat pe Transalpina, cea mai noua sosea Montana, care insa mai are mult pina sa fie finalizata cum trebuie.

51.    Am strabatut creasta estica a Parangului.

52.    Apoi am purces spre Parangul Mare

53.    Apoi am mers la Dunare, dar nu sa bem apa tulbure. Ci sa mergem cu barca pe luviu, sa urcam pe Ciucaru Mare

54.     sa vizitam pesterile Veterani si Ponicova

55.    A doua zi am admirat din nou Cazanele de sus, de data asta de pe Ciucarul Mic

56.    Am fost in Cheile Rudariei in vizita la morile de apa.

57.   Prima zapada de anul acesta 7-8 octombrie la Simon

58.    A urmat o noua premiera, am parcurs Creasta Muntilor Bretcu alaturi de MecanTuristii din Galati

59.    Dupa care am revenit in Ciucas urcind pe un traseu nou, nemarcat: Valea Tigailor, iar apoi am descoperit alte stinci interesante.

60.    La inceputul lui noiembrie am vizitat Muntii Baiului urcind din Busteni pe Culmea Zamora

61.    Apoi am reeditat tura din aprilie de la Sirnea, de data asta cu MecanTuristii din Galati

62.    Am primit apoi vizita Adrianei si a lui Vasile Labo din Bucuresti. In prima zi am revenit la Sirnea, am mers la Ciocanu, am urcat curmatura Groapelor, am mers la Table - am coborit in satul Pestera iar apoi am revenit la Sirnea

63.    Ziua urmatoare a fost pentru Crai. Am urcat la Spirla, iar poi pe lanturi pina dupa Zaplaz.

64.    MecanTurist Galati a propus o tura interesanta in Muntii Ciuc-Nascalat. Am raspuns cu bucurie invitatiei. In prima zi am mers din Pasul Ghimes pina pe Valea Intunecoasa

65.    Ziua urmatoare a fost consacrata Muntelui Nascalat

66.    Inceputul lui decembrie ne-a adus pe un nou traseu. Am strabatul Valea cu Calea intr-un circuit intre Moeciu de Jos si Magura

67.    Am revenit apoi in Muntii Ciucului. De data asta am mers in partea opusa atingind Virful Viscol.

68.    Am plecat apoi spre Tusnad si Balvanyos. Vreme proasta si mai nimic notabil in afara acestei fotografii

69.    A doua zi de Craciun, conform unei vechi traditii iesim impreuna cu familia, pe un traseu usor spre o cabana. Anul asta am fost la Muntele Rosu.

70.    A treia zi a Craciunului i-am vizitat pe Atti si pe Ani la Cabana Piatra Mare.

71. Pentru final am pastrat o poza de la Dunare. Fluviul face in Austria, la Schlogen un  cot de 180 de grade.

La toate acestea s-ar mai adauga doua urcari in Piatra Mare, la carat de vata minerala necasara pentru izolatia cabanei. Nu am nici o poza fiindca bagajul a fost foarte voluminos si nu a permis sa luam cu noi nici macar o sticla cu apa.

Cam asta a fost in anul 2011. Sper ca noul an 2012 sa fie cel putin la fel de prolific. La Multi Ani si cit mai multe zile frumoase va doresc!