Dealul Ciocaș

Data publicării: 18 oct 2022

După excursia pe Dealul Vițelului am revenit relativ repede în zonă pentru a parcurge și cealaltă parte a traseului. De data asta am fost mai mulți, am avut două două mașini. Una dintre ele o lăsăm la Podu Olt, la capătul străzii Carierei. Cu cealaltă mașină mergem pînă la Ilieni iar de acolo ne îndreptăm spre satul Hetea.

Spre surprinderea noastră, drumul este asfaltat și merge cam 6km pînă în mijlocul pădurii. Acolo asfaltul se oprește brusc într-o poiană. Lăsăm mașina la capătul drumului de asfalt și continuăm drumul. Acesta este cam noroios și intră în pădure.

Nu există marcaj. Prin pădure sunt tot felul de drumuri și drumeaguri. În general la intersecții mergem pe drumul care are mai puțin noroi. Pădurea s-a îmbrăcat în culori de toamnă iar asta ne dă o stare de bine. Urcarea este în general ușoară și se termină la marginea pădurii. Acolo sunt cîțiva cai care pasc liniștiți. Dintr-un punct vedem satul Hetea.

Chiar pe culme există drum și un marcaj bandă albastră. Pe noi ne așteaptă o coborîre pînă într-o șa. De acolo mergem drept printr-o poiană unde mai există cîteva zone cu nămoale. Începem să urcăm lent. Și încet-încet trecem peste vîrful Dealul Mare, 732m, punctul maxim al excursiei de azi. Vîrful se află cam la 100 de metri de traseul turistic, este împădurit, nu am găsit nici măcar o bornă.

După ce trecem de vîrf ne intersectăm cu un drum lat care evident este mai circulat Tot aici este o rariște și putem privi spre depărtări. Recunoaștem satul Bod. Drumul coboară mai accentuat. Undeva din el se desprinde un drumeag la stînga. Cei care au făcut marcajul au sesizat problema un pic mai tîrziu și acolo au semnalizat schimbarea de direcție.

Mergem o vreme pe curbă de nivel, apoi avem porțiuni cu urcări și coborîri. În pădure dăm de niște locuri de pîndă făcute din lemn. Copiii urcă și se amuză de această posibilitate neașteptată de joacă.

O vreme mergem relativ drept apoi marcajul ține o potecă abia vizibilă care urcă abrupt vreo 10 minute. Urcușul se termină în vîrful Inului, 684m, aflat la marginea pădurii. Vîrful este marcat cu o bornă mică.

De aici peisajul se deschide cu o vedere foarte frumoasă spre Țara Bîrsei. Facem o pauză mare de masă și de joacă. Maria încearcă cu destul succes să se cațere într-un copac.

După vîrful Inului nu mai avem deloc drum prin pădure. Mai avem de coborît pînă la o curmătură, iar de acolo ar mai fi de traversat un deal. La vale mergem voinicește, avem drum și marcaj destul de rar. Din curmătură însă trebuie să ne descurcăm fără potecă pentru a nu face un ocol inutil. Astfel mergem în urcare printre ierburi mai mari și multe mușuroaie de cîrtiță. Mergem înspre pădure și ajungem iarăși pe un drum.

Nu mai este multe de urcat, în zonă mai există un vîrf proeminent. Nu știu din păcate numele lui. Dar de pe el se vede bine traseul parcurs de noi în urmă cu cîteva săptămîni pe Dealul Vițelului.

De aici încolo nu mai avem marcaj dar coborîm pe un drum clar ce merge pe lîngă pădure. Ajungem în șa sub vîrful Barabaș. Un iepure trece prin fața noastră alergînd incredibil de repede. E urmărit de un cîine care nu are nici cea mai mică șansă de a-l prinde.

De ici încolo, pînă la mașina din Podu Olt știm drumul. Nu mai este chiar mult. Mă bucur tare fiindcă și copiii recunosc locurile și își aduc aminte amănunte din excursia precedentă.

La final coborîm pe sub firele de înaltă tensiune și printre măcieși încărcați cu fructe. Undeva există un panou. Informația despre el este ștearsă și ciudată. Este despre zona Munților Bodoc, zonă ce nu are chiar nici legătură cu unde ne aflăm noi acum.

Traseul ăsta este foarte potrivit pentru copii mici, singurul risc este să te murdărești.

La final datele statistice:
Traseu: Ilieni - Vf. Dealul Mare - Vf. Inului - Podu Olt
Marcaj: bandă albastră, însă numai pe culme